HomeAnswersCompetențele juridice ale companiilor de colectori
Competențele juridice ale companiilor de colectori
24 july 2020147
Anna
Buna ziua. Spuneti-mi, va rog, care sunt competențele juridice ale companiilor de colectori. Au trecut ceva ani de când a ajuns la ei dosarul cu datoriile la credite luate de la companii de mictofinantare.
Cum concretizez intrebarea mea?
Dacă doriți să intrați în dialog cu juriștii pe întrebarea Dvs., puteți posta un comentariu propriu sub răspunsurile juriștilor. Pentru asta trebuie să intrați în profilul Dvs. de utilizator, urmând link-ul respectiv expediat de yAvo la email-ul Dvs.
În Republica Moldova nu există un cadru normativ care să reglementeze statutul și activitatea colectorilor de datorii. Astfel, sunt aplicabile normele generale din Cod Civil.
Companiile de colectare întreprind măsuri de determinare a debitorilor să plătească clientului sumele restante cu toate plățile aferente (dobânzi, penalități), precum și monitorizarea îndeplinirii...mai detaliatobligațiilor de plată. Colectorii folosesc procedee precum: negocieri indirecte (apeluri telefonice); transmiterea somaţiilor în adresa debitorului; negocieri directe (la sediul/domiciliul debitorului); colectarea informaţiei despre debitor şi proprietatea acestuia; utilizarea tehnicilor psihologice și de convingere a debitorului etc.
Practicile interzise în domeniul de colectare sunt:
1. Utilizarea forţei, recurgerea la gesturi de amenințare sau la alte acțiuni menite să atenteze la demnitatea debitorului;
2. Utilizarea unui limbaj vulgar sau a oricăror altor termeni care atentează la demnitatea debitorului, inclusiv exprimarea pe un ton nepoliticos;
3. Utilizarea oricăror altor metode menite să intimideze debitorul;
4. Dezvăluirea informaţiilor detaliate despre debit și despre evoluţia activităților de colectare a datoriilor unor terţi neautorizaţi, în primul rând, membrilor minori ai familiei debitorului.
5. Expedierea sau utilizarea de documente, scrisori, articole vestimentare sau instrumente care ar sugera că activitățile sunt efectuate de un judecător sau de orice agenţie de stat, inclusiv utilizarea informaţiilor aparţinând sau fiind concepute pentru astfel de agenţii;
6. Furnizarea de informaţii false privind debitul, în primul rând, privind caracterul, suma și situaţia juridică a acestuia;
7. Furnizarea de informaţii false despre situaţia, calificarea, experienţa și atribuţiile profesionale ale recuperatorului, în special acţiuni neautorizate, acţionând în numele unei alte companii de colectare a datoriilor sau furnizând informaţii neadevărate despre calificarea și atribuţiile aferente profesiilor juridice;
8. Furnizarea de informaţii neadevărate privind consecinţele nerambursării debitului, printre care arestul sau detenţia;
9. Sugerarea, în timpul întâlnirilor cu debitorul sau cu terţi, că debitorul este un infractor;
10. Acceptarea unor sume de bani de către recuperatori sau de alte obiecte din partea debitorilor, fără o chitanţă aferentă;
11. Amenințările de orice fel sau acţiunile menite sa încalce drepturile de proprietate sau posesiune ale debitorului.
L A
Buna ziua Alisa,
În Republica Moldova nu există un cadru normativ care să reglementeze statutul și activitatea colectorilor de datorii. Astfel, sunt aplicabile normele generale din Cod Civil.
Companiile de colectare întreprind măsuri de determinare a debitorilor să plătească clientului sumele restante cu toate plățile aferente (dobânzi, penalități), precum și monitorizarea îndeplinirii... mai detaliat obligațiilor de plată. Colectorii folosesc procedee precum: negocieri indirecte (apeluri telefonice); transmiterea somaţiilor în adresa debitorului; negocieri directe (la sediul/domiciliul debitorului); colectarea informaţiei despre debitor şi proprietatea acestuia; utilizarea tehnicilor psihologice și de convingere a debitorului etc.
Practicile interzise în domeniul de colectare sunt:
1. Utilizarea forţei, recurgerea la gesturi de amenințare sau la alte acțiuni menite să atenteze la demnitatea debitorului;
2. Utilizarea unui limbaj vulgar sau a oricăror altor termeni care atentează la demnitatea debitorului, inclusiv exprimarea pe un ton nepoliticos;
3. Utilizarea oricăror altor metode menite să intimideze debitorul;
4. Dezvăluirea informaţiilor detaliate despre debit și despre evoluţia activităților de colectare a datoriilor unor terţi neautorizaţi, în primul rând, membrilor minori ai familiei debitorului.
5. Expedierea sau utilizarea de documente, scrisori, articole vestimentare sau instrumente care ar sugera că activitățile sunt efectuate de un judecător sau de orice agenţie de stat, inclusiv utilizarea informaţiilor aparţinând sau fiind concepute pentru astfel de agenţii;
6. Furnizarea de informaţii false privind debitul, în primul rând, privind caracterul, suma și situaţia juridică a acestuia;
7. Furnizarea de informaţii false despre situaţia, calificarea, experienţa și atribuţiile profesionale ale recuperatorului, în special acţiuni neautorizate, acţionând în numele unei alte companii de colectare a datoriilor sau furnizând informaţii neadevărate despre calificarea și atribuţiile aferente profesiilor juridice;
8. Furnizarea de informaţii neadevărate privind consecinţele nerambursării debitului, printre care arestul sau detenţia;
9. Sugerarea, în timpul întâlnirilor cu debitorul sau cu terţi, că debitorul este un infractor;
10. Acceptarea unor sume de bani de către recuperatori sau de alte obiecte din partea debitorilor, fără o chitanţă aferentă;
11. Amenințările de orice fel sau acţiunile menite sa încalce drepturile de proprietate sau posesiune ale debitorului.