Bună ziua. Pe 27.02.2025 am cumpărat un telefon de la un magazin online, cu achitarea prețului în rate. Pe data de 01.03.2025 telefonul mi-a fost livrat la domiciliu. La prima vedere dispozitivul arăta bine, dar modul cum funcționează nu m-a mulțumit. Prin urmare, chiar a doua zi m-am adresat la cea mai apropiată filială pentru a desface contractul, cunoscând că timp de 14 zile am așa drept. Magazinul refuză categoric să-mi primească cererea, cu toate că telefonul nu a fost utilizat nici 2 ore. Au zis că-l trimit la service pentru verificare și apoi se va lua o decizie, dar aceasta poate să dureze. Desigur că o să depășească cele 14 zile în care eu am dreptul să desfac contractul. Vă rog frumos, ajutați-mă - cum să procedez? Vă mulțumesc anticipat!
Sergiu Musteata
......obligatoriu trebuie să depuneți o cerere în scris la vânzător (pe copia cererii aplicată ștampila acestuia, adică cert să fie stabilit că cererea a fost recepționată de vânzător) în care să specificați concret solicitarea dvs.....această cerere va servi ca probă principală ulterior pentru aprecierea legalității acțiunilor vânzătorului......în rest, citiți Legea... mai detaliat privind protecția consumatorilor..........există un așa articol în această lege.......Articolul 26. Înlocuirea și returnarea produsului
de calitate corespunzătoare
(1) Consumatorul este în drept să ceară vânzătorului în unitatea de comerţ de unde a fost procurat, în termen de 14 zile, înlocuirea unui produs nealimentar de calitate corespunzătoare cu un produs similar celui procurat dacă acest produs nu-i convine ca formă, gabarite, model, mărime, culoare sau dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei din alte cauze, cu efectuarea, în cazul diferenţei de preţ, a recalculului corespunzător.
(2) Dacă produsul necesar pentru înlocuire lipseşte, consumatorul are dreptul să rezilieze contractul, iar vânzătorul este obligat să-i restituie contravaloarea produsului.
(3) Cererea consumatorului de a i se înlocui produsul sau de a i se restitui contravaloarea lui urmează să fie executată dacă produsul nu este utilizat, nu şi-a pierdut calităţile de consum şi dacă există probe că a fost cumpărat de la vânzătorul respectiv.
(4) Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi returnate sau înlocuite cu un produs similar este prezentată în anexa la prezenta lege.