Buna ziua! In cadrul ACC erau 2 blocuri si o singura administratoare, dar - din spusele acesteia - existau 2 conturi separate pentru fiecare bloc in parte (numarul de locatari este diferit). După ce a vandut apartamentul pe care il avea, administratoarea a spus ca ea nu mai are voie sa detina functia si a desemnat in acea functie alta persoana. Doar ca acel administrator nou a refuzat sa administreze blocul nostru. Am demarat procedura de constituire a unei ACC noi, doar a blocului nostru, insa aceasta s-a blocat din motiv ca fosta administratoare refuza sa ne dea actul de predare-primire, fara vreun motiv, spune doar ”nu vreau sa va dau nimic, nu am nimic cu voi si nu vreau sa am“, nu răspunde la telefon sau mesaje. Banii care erau ai blocului nostru, achitați pentru fondul Asociatiei nu ne sunt accesibili pentru ca nu avem o ACC formata. Cum putem sa o obligam pe fosta administratoare sa ne predea toate actele ce tin de ACC si blocul nostru, totalul de cheltuieli si venituri pe parcursul anilor, precum si banii ce apartin blocului nostru?
Sergiu Musteata
....în primul rând, dacă spuneți că cineva a desemnat în acea funcție altă persoană, vă folosiți de dreptul de a depune cereri în scris de acces la informație pe numele președintelui consiliului de administrație, care este obligat să le examineze și să vă furnizeze orice informație legată de administrarea blocurilor... mai detaliat de locuit.....ar trebui să aibă grafic de primire în audiență a membrilor ACC, insistați să stabilească așa grafic, doar primește remunerare din banii membrilor ACC, unde veți posibilitatea să înregistrați sub semnătură cererile sau prin poștă....................dacă e cu variante și nu vrea să dea răspuns, încercați sau plângere la poliție privind atragerea la răspundere contravențională conform art.71, Cod Contravențional sau chiar cerere de chemare în judecată privind accesul la informație (va dura mai mult).......„administratoarea”, așa cum vă exprimați, cea nouă mă refer, este o persoană terță sau președintele consiliului de administrație, care, conform legislației cu privire la condominiu, se alege dintre membrii consiliului de administrație aleși la adunarea generală............deja, legat de banii ce aparțin blocului vostru, cum v-ați exprimat, presupun că mai întâi trebuie să formați acest nou ACC și după aceasta să formulați pretenții pentru revendicarea sumelor de bani care revin proporțional membrilor noului ACC, așa cum au achitat la fostul ACC........nu știu detalii ce fel de plăți ați achitat în facturi la fostul ACC, ce cheltuieli au avut loc...........studiați legea în vigoare, cât și noua lege a condominiului, care va intra peste 2 luni în vigoare..........așa cum ați scris, pretenții formulați față de noua administratoare, cea veche, deja, va răspunde contravențional, penal, material, dacă veți putea constata încălcări în activitatea ei............dar soluția este anume accesul la informație......nu poate exista nici un motiv plauzibil de a refuza în accesul membrilor ACC la documentația privind administrarea blocului locativ și orice judecător va admite așa acțiune......lăsăm la o parte aspecte legate de datele cu caracter personal, asta nu vă interesează......solicitați anume informația și documentele......instanța de judecată poate obliga consiliul de administrație al ACC de a elibera documentele necesare chiar certificate cu ștampila și semnătura președintelui consiliului de administrație..........