Blocarea contului bancar

6 martie 2024 3

Bună ziua. Momentan mă aflu peste hotarele țării. Am primit o scrisoare recomandată de la bancă (scrisoarea a fost ridicată de maică-mea), în care sunt informată că am la dispoziție 15 zile pentru acrualizarea datelor personale. În caz că nu mă prezint la bancă până la expirarea termenului, conturile vor fi blocate. Opțiunea de actualizare online nu există (așa mi-au spus la telefon). Este normal ca banca să blocheze contul pentru astfel de motive, fără a propune soluții persoanelor ce nu se află pe teritoriul țării, fără variante alternative sau termen suplimentar? Ce soluție există pentru a evita blocarea conturilor și a cardurilor bancare?

Comentariile juriștilor 1

Descărcaţi discuția
Igor Brinișter
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul familiei
  • Dreptul imobiliar
  • Dreptul afacerilor
  • Alte domenii
  • Dreptul muncii
  • Alte contravenţii

Elena, salutare!

Băncile sunt în drept să solicite clienților să‐i să pună la dispoziția băncii date actualizate cu privire la domiciliul și date de contact, inclusiv orice investigații și documente privind sumele de bani care sunt, intră sau ies de pe/ acest cont.
De asemenea, bancile sunt in drept sa blocheze sumele... mai detaliat de bani care le considera suspecte si să informeze Serviciul de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor și Finanțării Terorismului, care vor investiga situația.


Eliberați o procură unui reprezentant care sa va reprezinte în raport cu banca în acest sens.


Cu respect,
Igor Brinișter

7 martie 2024