Am bunica de 86 ani si matusa invalida de gr. 2. Pana nu demult au locuit impreuna, de 3 saptamini am luat-o pe matusa la mine, pentru ca are nevoi de ingrijire pe care bunica nu i-o poate oferi, ca si ea singura nu poate sa ingrijeasca de ea. Am cerut ajutor de la primariea satului Egoreni, unde locueste bunica. Este hotarire de Guvern 1034, conform legii 190. Asa cum eu am luat-o pe matusa la mine (eu locuesc in sat. Alexandru Cel Bun), nu ma pot duce 3 ori pe saptamina sa-i cumpar pâine si la pâine de ce are ea nevoie. Am cerut sa-mi dea asistenta sociala contra plata, ei mi-au refuzat. Unde sa ma adresez, sau unde sa scriu plingere pe primarie? Asta nu e tot, istoria noastra e mare, nu pot sa sciu totul aici. Cum sa-mi apar drepturile mele si ale rudelor? Ca ma poarta pe drumuri de 3 ani la rind, nu ma pot lupta cu ei.
Nicolae Ilco (Calin)
Salutare,
Conform pct. 17-22, HG nr.1034 din 31.12.2014:
17. Pentru a beneficia de servicii, solicitantul/reprezentantul legal al acestuia depune o cerere scrisă la prestator, conform anexei nr. 1 la prezentul Regulament, sau apelează la mecanismul de referire aplicat de unitatea de asistenţă socială.
... mai detaliat 18. Prestatorul înregistrează cererea în registrul de evidenţă a solicitanţilor.
19. Dreptul la servicii de îngrijire la domiciliu se stabileşte în baza criteriilor de eligibilitate ale Serviciului, conform anexei nr. 2 la prezentul Regulament, şi a rezultatelor obţinute în urma evaluării necesităţilor de îngrijire a solicitantului.
20. Evaluarea necesităţilor se efectuează în baza fişei de evaluare a necesităţilor de îngrijire la domiciliu, conform anexei nr. 3 la prezentul Regulament. Evaluarea se realizează de către prestator în comun cu echipa multidisciplinară din comunitate.
21. În baza rezultatelor evaluării, prestatorul emite o decizie privind admiterea sau neadmiterea în Serviciu, stabilind şi dacă solicitantul va beneficia de servicii gratuit sau contra plată. Decizia se aduce la cunoştinţa solicitantului în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia.
22. Dosarul beneficiarului se întocmeşte conform anexei nr. 4 la prezentul Regulament.
Deci, după primirea cererii,prestatorul emite o decizie privind admiterea sau neadmiterea în Serviciu, această decizie se aduce la cunoştinţa solicitantului în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia. Punctul 6 al acestui regulament prevede modalitatea de soluţionare a litigiilor:
6. Litigiile apărute în domeniul prestării serviciilor care nu pot fi soluţionate pe cale amiabilă între părţi sînt transmise spre soluţionare instanţelor de judecată, în condiţiile legii.