Buna ziua! Am cumparat o geaca de la o doamna pe internet, care se ocupa cu vanzari cu livrare la domiciliu! Am constatat insa ca imi este mare! Doamna nu vrea sa imi intoarca banii! Cum procedez legal? Multumesc!
Cum concretizez intrebarea mea?
Dacă doriți să intrați în dialog cu juriștii pe întrebarea Dvs., puteți posta un comentariu propriu sub răspunsurile juriștilor. Pentru asta trebuie să intrați în profilul Dvs. de utilizator, urmând link-ul respectiv expediat de yAvo la email-ul Dvs.
Puteți reclama vânzătoarea la Agenția Protecției Consumatorilor și Supravegherii Pieței.
De asemenea, puteți sesiza și Serviciul Fiscal de Stat, întrucât din câte înțeleg persoana respectivă desfășoară activitate de antreprenoriat nefiind înregistrată.
Bine ai venit pe yAvo!
•••
Din punct de vedere juridic, ai dreptul sa returnezi bunul procurat in termen de 14 zile, daca acesta nu ti se potriveste ca marime.
Vinzatorul este obligat sa preschimbe bunul cu unul de marime potrivita, sau, daca nu are asemenea bun, sa iti restituie banii.
Insa, poti sa...mai detaliatexerciti dreptul se a returna produsul, doar daca ai dovada ca ai procurat de la acel vinzator (chitanta, factura, etc.). Eventual, schimbul de mesaje pe retelele de socializare, ce reflecta comanda ta, acceptul vinzatorului de a vinde, oferta de pret a vinzatorului - poate tine loc de proba a cumpararii (daca nu ai chitanta).
Dupa expirarea termenului de 14 zile nu mai poti restitui bunul, decit daca acesta are vicii materiale (este deteriorat), vicii care nu le-ai putut observa la momentul cumpararii.
Daca esti in termen, iar vinzatoarea nu reactioneaza, trebuie sa ii trimiti o notificare scrisa (posibil si pe email sau la adresa de contact (inclusiv sms telefon) indicata pe pagina unde vinde produsele), in care solicita un bun de o marime corespunzatoare sau returnarea banilor.
In notificare rezerva-ti dreptul sa te adresezi in instanta de judecata.
Salveaza conversatia.
Mergi personal si du marfa vinzatoarei. Refuzul ei de a primi marfa, eventual, ar fi bine sa il fixeze in scris.
Daca nu va reactiona la notificare, unica solutie va fi sa te adresezi in instanta de judecata.
Igor Brinișter
Bună ziua!
Puteți reclama vânzătoarea la Agenția Protecției Consumatorilor și Supravegherii Pieței.
De asemenea, puteți sesiza și Serviciul Fiscal de Stat, întrucât din câte înțeleg persoana respectivă desfășoară activitate de antreprenoriat nefiind înregistrată.