Asistență juridică în legătură cu demisia și cu responsabilitatea în inventarierea stocurilor

17 septembrie 2025 0

Bună ziua. Am nevoie de asistență juridică în legătură cu demisia mea și eventualele responsabilități față de compania la care am lucrat. Am depus cererea de demisie pe 14 august 2025, indicând ca ultima zi de muncă 14 septembrie 2025, cu un preaviz de 30 de zile. Angajatorul nu a semnat cererea mea de demisie și nu a înregistrat-o oficial (deși eu am semnat-o), iar acum îmi cere să semnez o nouă cerere de demisie pe 22 septembrie.
La momentul plecării mele, pe 14 septembrie, ar fi trebuit să se facă inventarierea stocurilor, dar aceasta nu a avut loc la acea dată. Acum, angajatorul dorește să efectueze inventarierea și mă cheamă pentru a semna o nouă cerere de demisie, având în vedere că revizia stocurilor nu a fost finalizată. Nu am mai fost prezent la locul de muncă după 14 septembrie, iar inventarierea urmează să fie realizată după plecarea mea oficială. Nu am nicio responsabilitate față de pierderile sau problemele apărute după 14 septembrie, dar angajatorul sugerează posibilitatea de a-mi reține bani din salariu pentru eventuale pierderi de stocuri. Problema mea este că nu am o copie a cererii de demisie semnate de angajator, iar dacă aceasta a fost pierdută sau distrusă, nu am cum să o demonstrez oficial. Există riscul ca angajatorul să încerce să rețină bani din salariu pentru pierderile apărute după 14 septembrie, perioadă în care nu mai eram angajat. În legătură cu cele de mai sus, am următoarele întrebări:
1) Care sunt drepturile mele legale în această situație?
2) Cum pot să demonstrez că am demisionat corect pe 14 septembrie, chiar și fără o copie a cererii semnate de angajator?
3) Ce pot face dacă angajatorul insistă să rețină bani din salariul meu pentru pierderi care au avut loc după plecarea mea?
4) Care este procedura corectă în cazul în care angajatorul nu înregistrează oficial cererea de demisie sau vrea să mă forțeze să semnez o nouă cerere de demisie?
Aș aprecia orice sfaturi sau recomandări legale pe care mi le puteți oferi pentru a soluționa această problemă.

Comentariile juriștilor 1

Descărcaţi discuția
Andrei Cuculescu
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii
  • Dreptul familiei
  • Dreptul imobiliar
  • Dreptul afacerilor

Bună ziua, chiar dacă nu aveți copia cererii semnate de angajator, puteți demonstra că ați depus cererea prin orice mijloc de probă:
martori (colegi care au văzut când ați depus cererea),
corespondență electronică (email, mesaje),
număr de înregistrare la cancelarie (dacă a fost),
dovada predării documentului (chitanță, ștampilă, semnătură pe un exemplar).
Dacă nu aveți... mai detaliat aceste dovezi, totuși, este important să cereți oficial acum angajatorului să vă elibereze copia ordinului de încetare a contractului de muncă (sau extras din registrul de evidență a salariaților).
Angajatorul nu poate reține unilateral sume din salariu pentru prejudicii pretinse, orice prejudiciu este necesar de dovedit prin probe.
Dacă totuși efectuează rețineri nejustificate, aveți dreptul să:
sesizați Inspectoratul de Stat al Muncii;
formulați o acțiune în instanță pentru recuperarea salariului reținut ilegal.
De asemenea, art.338 din Codul Muncii stabilește clar cazurile de răspundere materială a salariatului:
Articolul 338. Cazurile de răspundere materială
deplină a salariatului
(1) Salariatul poartă răspundere materială în mărimea deplină a prejudiciului material cauzat din vina lui angajatorului în cazurile cînd:
a) între salariat şi angajator a fost încheiat un contract de răspundere materială deplină pentru neasigurarea integrităţii bunurilor şi altor valori care i-au fost transmise pentru păstrare sau în alte scopuri (art.339);
b) salariatul a primit bunurile şi alte valori spre decontare în baza unei procuri unice sau în baza altor documente unice;
c) prejudiciul a fost cauzat în urma acţiunilor sale culpabile intenţionate, stabilite prin hotărîre judecătorească;
d) prejudiciul a fost cauzat de un salariat aflat în stare de ebrietate alcoolică, în stare cauzată de substanțe stupefiante sau toxice, stabilită în modul prevăzut la art.76 lit.k);
e) prejudiciul a fost cauzat prin lipsă, distrugere sau deteriorare intenţionată a materialelor, semifabricatelor, produselor (producţiei), inclusiv în timpul fabricării lor, precum şi a instrumentelor, aparatelor de măsurat, tehnicii de calcul, echipamentului de protecţie şi a altor obiecte pe care unitatea le-a eliberat salariatului în folosinţă;
f) în conformitate cu legislaţia în vigoare, salariatului îi revine răspunderea materială deplină pentru prejudiciul cauzat angajatorului în timpul îndeplinirii obligaţiilor de muncă;
g) prejudiciul a fost cauzat în afara exerciţiului funcţiunii.
(2) Conducătorii unităţilor şi adjuncţii lor, şefii serviciilor contabile, contabilii-şefi, şefii de subdiviziuni şi adjuncţii lor poartă răspundere materială în mărimea prejudiciului cauzat din vina lor dacă acesta este rezultatul:
a) consumului ilicit de valori materiale şi mijloace băneşti;
b) irosirii (folosirii nejustificate) a investiţiilor, creditelor, granturilor, împrumuturilor acordate unităţii;
c) ţinerii incorecte a evidenţei contabile sau al păstrării incorecte a valorilor materiale şi a mijloacelor băneşti;
d) altor circumstanţe, în cazurile prevăzute de legislaţia în vigoare.
Dacă aveți nevoie de suport juridic îmi puteți scrie sau suna la 069686080 - Avocat Andrei Cuculescu, Vă ajut cu drag.

18 septembrie 2025