Cum pot proceda în cazul în care nu sunt de acord cu raportul tehnic de expertiză efectuat de către vânzător și doresc să-mi fie restituiți banii?

17 iulie 2018 83

Bună ziua. Am cumpărat un frigider, iar după 3 luni de expolatare s-a defectat. Am contactat vânzătorul pentru a explica situația, acesta insista că frigiderul este bun. Am solicitat să fie efectuată o expertiză tehnică pentru a constata că frigiderul nu funcționează. În urma expertizei a fost constatat faptul că frigiderul este fără defecțiuni. Nu sunt de acord cu raportul de expertiză, deoarece nu a fost efectuat de un organ imparțial, mai ales că frigiderul chiar nu funcționază la moment. Acum doresc să îmi fie restituiți banii. Cum pot proceda în acest caz? Mulțumesc anticipat!

Jurist comments 1

Download discussion
Cristian Papanaga
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul afacerilor

Mihaela,
dacă ați constatat că frigiderul nu este funcționabil, vă recomand:
1. Să depuneți o reclamație în Registrul Reclamațiilor pe care vânzătorul e obligat să-l dețină și/sau să expediați reclamația prin intermediul Poștei Moldovei cu scrisoare recomandată și aviz de recepție, indicând curpinsul scrisorii expediate. Nu este suficient doar să-l contactați pe vânzător.... mai detaliat
2. Atunci când înaintați reclamația, includeți detaliile și anexele de rigoare, ce ține de: identitatea dmn., produsul reclamat, toate documentele pe care le dețineți în legătură cu produs și cumpărarea acestuia, solicitările ( în cazul dmn. ar fi restituirea contravalorii produslui) etc.
3. Dacă vînzătorul, refuză să satisfacă reclamaţia Dmn. el este obligat să dovedească vina consumatorului în ceea ce priveşte deficienţele apărute la frigiderul vândut, prin expertiza tehnică efectuată de o terţă parte competentă în domeniu, într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării pretenţiei. Puteți insista pe efectuarea expertizei de către Camera de Comerț și Industrie.
4. Dacă ați fost adusă la cunoștință în scris cu rezultatele expertizei și nu sunteți de acord, fie că a expirat termenul de 14 zile, fără a primi un răspuns, depuneți o reclamație la Agenția pentru protecția consumatorilor. Modelul reclamației:
http://consumator.gov.md/doc.php?l=ro&idc=79&id=117&t=/Vreau-sa-depun-o-PLANGERE/Model-de-reclamatie/Model-de-reclamatie-privind-calitatea-produsului-serviciului
5. Nu este exclusă adresarea în instanța de judecată. Sunteți scutită de taxa de stat, iar cererea o puteți depune în oricare dintre sediile instanței de la domiciliul Dmn. sau în instanţa de la locul încheierii sau executării contractului de vânzare cumpărare.
Succese!

18 iulie 2018