Bună ziua. Am lucrat intr-o companie IT. La un moment dat, un client din străinătate pe chat m-a numit proastă și a insultat compania. Eu la nervi i-am luat mailul personal și i-am răspuns înapoi cum m-a numit el pe mine, dar peste câteva minute mi-am cerut scuze. Clientul insista că va da compania în judecată. Eu am plecat de la acel serviciu, dar compania m-a anunțat că clientul vizat nu cedează, adică vrea să dea compania în judecată. Prin urmare, compania m-ar putea da pe mine în judecată. Ce mi se poate întâmpla în așa caz? Sunt mamă singură cu copil de 5 ani. Vă rog să mă ajutați cu un răspuns.
Serghei Marciuc
Bună ziua.
Trebuie de analizat cazul mai detaliat pentru a vă putea prezice ce ați putea risca.
De pe a cui email l-ați înjurat? al dumneavoastră personal sau al companiei?
Unde își are sediul compania? în RM sau în altă țară? etc.
La moment a-ți putea risca o amendă.
Codul contravențional prevede:
Articolul 69. Injuria
(1) Injuria,... mai detaliat adică vorbele sau faptele care lezează onoarea şi demnitatea persoanei,
se sancţionează cu amendă de la 9 la 18 unităţi convenţionale sau cu muncă neremunerată în folosul comunităţii de la 10 la 20 de ore.
(2) Injuria adusă în mass-media, în formă scrisă, desen sau imagine, sau prin intermediul unui sistem informatic
se sancţionează cu amendă de la 12 la 24 de unităţi convenţionale sau cu muncă neremunerată în folosul comunităţii de la 15 la 30 de ore.