Buna ziua. Pe 1 noiembrie 2016, am fost angajata cu sora oficial la o intreprindere, unde primul salariu l-am primit abia in aprilie (pentru toate 6 luni). Explicatia directorului era ca nu au bani. Peste 3 luni, am scris cerere de eliberare, insa salariul asa si nu l-am primit. El nici nu raspunde la apelurile telefonice, iar contabilului i s-a interzis sa ne achite salariul. Ajutati-ne cu un sfat.
P.S. Majoritatea angajatilor la fel nu primesc salariul. Multumesc!
Dumitru Barbaroș
Bună,
Conform art. 142 Codul muncii,
(1) Salariul se plăteşte periodic, nemijlocit salariatului sau persoanei împuternicite de acesta, în baza unei procuri autentificate, la locul de muncă al salariatului, în zilele de lucru stabilite în contractul colectiv sau individual de muncă, dar:
a) nu mai rar decît... mai detaliat de două ori pe lună pentru salariaţii remuneraţi pe unitate de timp sau în acord;
b) nu mai rar decît o dată pe lună pentru salariaţii remuneraţi în baza salariilor lunare ale funcţiei.
Conform art. 143 Codul muncii,
(1) Dacă nu se contestă cuantumul tuturor sumelor ce se cuvin salariatului de la unitate, efectuarea achitărilor se face:
a) în caz de încetare a contractului individual de muncă cu un salariat care continuă să lucreze pînă în ziua eliberării din serviciu - în ziua eliberării;
b) în caz de încetare a contractului individual de muncă cu un salariat care nu lucrează pînă în ziua eliberării din serviciu (concediu medical, absenţă nemotivată de la serviciu, privaţiune de libertate etc.) – cel tîrziu în ziua imediat următoare zilei în care salariatul eliberat a cerut să i se facă achitările.
În caz de refuz al angajatorului, urmează să vă adresați în instanța de judecată !