Bine v-am găsit. Am cumpărat un calculator (laptop) un an în urmă și recent s-a defectat. L-am dus la magazin ca să fie reparat din contul garanției (care este pe termen de 2 ani) și mi-au spus că va dura 14 zile. Știu că de obicei durează ceva timp, am așteptat o lună și am mers la ei să văd care e starea. Mi-au zis că au trimis produsul în România și că mă sună când e gata. Au trecut deja 2 luni și nu am nicio veste. Am nevoie de calculator, dacă merg iar la magazin și îmi spun că tot nu e gata, ce să fac? Pot să cer o despăgubire/înlocuirea produsului?
Tatiana Scobiola
Bună ziua. Puteți adresa o cerere scrisă către companie pentru a primi un răspuns oficial. De asemenea, în cazul în care considerați că v-au fost încălcate drepturile, puteți adresa o plângere către Agenția Pentru Protecția Consumatorilor.
Potrivit Legii privind protecția consumatorilor: Orice reparaţie sau înlocuire a produselor este făcută în cadrul... mai detaliat unei perioade de timp rezonabile, stabilite de comun acord, în scris, între vînzător şi consumator, fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luîndu-se în considerare natura produsului şi scopul pentru care consumatorul a solicitat produsul. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 14 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoştinţă vînzătorului neconformitatea produsului și l-a predat vînzătorului ori persoanei desemnate de acesta în baza unui document de predare-primire. Acest termen poate fi prelungit numai cu acordul consumatorului şi este stipulat în contract.