Am cumparat o oglinda si am observat ca e stricata

30 april 2019 49

Buna ziua! Astazi, 30/04/19, am procurat o oglinda pentru baie. La iesirea din magazin am observat ca este stricata. M-am intors la magazin, dar nimeni nu recunoaste ca este din cauza lor, ma invinuiesc pe mine. Ce pot face in acest caz?

Lawyer comments 2

Download discussion
Vitalie Onofrei
  • Advocate
  • Civil law
  • Real estate law
  • Business law
  • Other areas
  • Labour law

Buna ziua,
Pentru început, puteți inainta o plingere față de agenția pentru protecția consumatorilor
http://consumator.gov.md

01 may 2019
Iulian Moraru
  • Legal consultant
  • Civil law
  • Business law
  • Family law
  • Labour law
  • Other areas

Bună ziua!

În general, vânzătorul are obligația de a respecta caracterul conformității bunului vândut (adică corespunderea bunului caracteristicilor pe care ar trebui să le aibă acesta în mod normal).

Cred că ar fi bine să solicitați întâi de toate cartea de reclamații deținută de către întreprinderea vânzătoare.
Dacă nu reușiți să vă apărați... mai detaliat drepturile încălcate în așa mod, aveți o alternativă dublă:

- calea judiciară (depunerea unei cereri de chemare în judecată);
- calea extrajudiciară (adresarea la Agenția pentru protecția consumatorilor și supravegherea pieței).

De asemenea, în situația în care vânzătorul invocă faptul că nu deține carte de reclamații, acestuia i se poate aplica răspundere contravențională în baza prevederilor art. 344 alin. (3) lit. a) din Codul Contravențional al Republicii Moldova.

Succese!

01 may 2019