A cui este vina: a cumpărătorului sau a vânzătorului?

7 noiembrie 2022 32

Bună ziua. Sunt director la un magazin de încălțăminte. Am primit de la un cumpărător reclamație precum că a procurat o pereche de pantofi de damă și după ce le-a încălțat o singură dată la o ceremonie a depistat faptul că mărimea pantofilor este diferită. I-a adus la magazin și declară că magazinul este de vină pentru că a văndut pantofii cu mărimi diferite și cere să fie scimbați cu unii noi, dar de mărimea potrivită (adică ambii de o mărime). Dar în caz că îi dau alții, eu rămân cu un pantof purtat (folosit) și nu voi putea vinde perechea respectivă. Am refuzat din cauză că sunt folosiți, dar cei de la Protecția Consumatorilor insistă că eu sunt de vină că am vândut produse neconforme. A cui este vina: a cumpărătorului sau a vânzătorului în cazul descris? Mulțumesc anticipat pentru răspuns.

Comentariile juriștilor 1

Descărcaţi discuția
Filip Rotaru
  • Jurisconsult
  • Dreptul civil
  • Dreptul penal
  • Dreptul muncii
  • Dreptul familiei
  • Contravenţii rutiere
  • Alte contravenţii

Buna ziua Vitalie,
Din cele relatate de dvs, consider corecta solutia Agentiei pentru protectia consumatorului.
Dvs, in calitate de profesionist aveati obligatia de a verifica si livra produsul descris de consumator, pentru utilizarea normala a acestuia.

Totusi daca eroarea s-a facut din culpa furnizorului, de exemplu furnizorul a livrat incaltamintea de marimi... mai detaliat diferite , puteti merge printr-o actiune in regres catre ei .

Daca aveti intrebari suplimentare nu ezitati sa le adresati la adresa de email: rotaru.help@gmail.com

8 noiembrie 2022