Acte necesare pentru initierea unei afaceri in domeniul fast food

5 aprilie 2020 1389

Care sunt actele necesare pentru a dechide o afacere tip fast food (prepararea kebab, cafea, vanzare sucuri, bere etc., plus livrare)?
Am deja fondat un SRL, printre domeniile de activitate figureaza: Baruri, activitati de servire a bauturile si restaurante, activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente.
Care ar fi costurile si termenii aproximativi pentru obtinerea autorizatiilor si a altor acte? Ce impozite trebuie achitate? La moment firma opereaza cu varianta de 4% din profit initial. Multumesc.

Jurist comments 1

Download discussion
  • Jurisconsult
  • Dreptul afacerilor
  • Dreptul civil
  • Dreptul imobiliar

Bună ziua Ion,

Aveți nevoie de autorizația sanitar-veterinară de funcționare. Se eliberează de ASP. Taxa: 150 MDL. Durata de prestare a serviciului: timp de 20 zile din data depunerii cererii.

Pentru inițierea activității - unități de alimentație publică, se prezintă:

1) Notificarea privind inițierea activității de comerț completată. Notificarea privind iniţierea activităţii de... mai detaliat comerţ în unitățile comerciale și/sau prestări servicii amplasate în suburbiile municipiului Chișinău urmează a fi avizată de primăriile satelor, oraşelor (comunelor) în a cărei rază teritorială urmează să-şi desfăşoare activitatea comerciantul respectiv.
2) extrasul din Registrul de stat al persoanelor juridice sau din Registrul de stat al întreprinzătorilor individuali ori, după caz, copia buletinului de identitate - în toate cazurile;
3) autorizaţia sanitar-veterinară de funcţionare;
5) schema de amplasare eliberată de către preturile de sector - doar pentru terase de vară;
6) Extrasul din registrul bunurilor imobile și/sau documentul ce confirmă dreptul de proprietate cu destinaţie nelocativă și/sau de locaţiune asupra unităţii comerciale, în care este specificat nr. cadastral al imobilului sau procesul verbal de recepție finală a obiectivului ( în cazul unităților de alimentație publică amplasate în construcții din materiale ușor demontabile);
7) În cazul unităţilor de comerţ staționare amplasate nemijlocit pe terenuri proprietate publică, suplimentar actelor stabilite la pct. 2.2, la notificare se anexează copia de pe actul care confirmă dreptul de proprietate sau folosinţă a terenului pe care este amplasată unitatea comercială (decizia privind atribuirea terenului pentru construcţie, titlul de autentificare a dreptului deţinătorului de teren, contractul de arendă/comodat sau, după caz, un alt act).

În termen de 15 zile de la data notificării, comerciantul este obligat să achite autorităţii administraţiei publice locale o plată de notificare în mărime de 100 de lei. Plata poate fi efectuată prin intermediul terminalului de plați amplasat în holul Direcției, cât și la băncile comerciale.

În conformitate cu cap.II, pct. 13, al Regulilor specifice de prestare a serviciilor de alimentaţie publică, aprobate prin HG nr. 1209 din 08.11.2007 „Cu privire la prestarea serviciilor de alimentaţie publică”, Agenţii economici ce desfăşoară activităţi în sfera alimentaţiei publice încheie, în mod obligatoriu, contracte cu un laborator acreditat pentru investigarea de laborator a probelor calităţii materiilor prime recepţionate şi a produselor preparate din ele.

6 aprilie 2020