Am comandat mobilă, dar lucrarea nu a fost finalizată

21 aprilie 2023 25

Bună ziua. În noiembrie 2022 am comandat un set de mobilă de la un producător local. Am încheiat contractul și am achitat un avans de 70% stipulat în contract. Termenul de realizare trebuia sa fie 40 de zile lucrătoare. Prima parte a mobilierului a fost instalată cu întârziere, în martie 2023. Conform contractului, după prima etapă de instalare se achita integral prețul, ceea ce am făcut. Și de atunci meșterul nu mai vine să termine lucrarea începută, răspunde foarte rar la telefon și ne minte că va veni în curând. Cum putem proceda în aceasta situație? Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsuri.

Comentariile juriștilor 2

Descărcaţi discuția
Serghei Marciuc
  • Avocat-stagiar
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii
  • Dreptul familiei
  • Dreptul imobiliar
  • Contravenţii rutiere
  • Dreptul afacerilor

Dacă aveți contract și dovada achitării. Puteți să vă adresați cu o cerere prealabilă pentru a fi redus prețul pentru produsul sau serviciul neconform, Ulterior vă puteți adresa în instanță și la Agenția pentru protecția consumatorului.

23 aprilie 2023
M P
  • Jurisconsult
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii
  • Dreptul imobiliar
  • Contravenţii rutiere
  • Alte domenii

Bună ziua.
Așa cum a menționat și colegul mei mai sus, pentru început adresați-vă cu o solicitare/cerere prealabilă prin care să solicitați penalitate de întârziere și onorarea obligațiilor.
Legea privind protecția consumatorilor prevede că, în cazul încălcării termenelor stabilite, de începere şi finalizare a prestării serviciului (executării lucrării) sau termenelor noi fixate... mai detaliat de consumator, prestatorul (executantul) achită consumatorului pentru fiecare zi depăşită o penalitate în mărime de 2% din preţul serviciului (lucrării).

Succes!

23 aprilie 2023