PrimaRăspunsuriAm cumparat o oglinda si am observat ca e stricata
Am cumparat o oglinda si am observat ca e stricata
30 aprilie 201949
E
Buna ziua! Astazi, 30/04/19, am procurat o oglinda pentru baie. La iesirea din magazin am observat ca este stricata. M-am intors la magazin, dar nimeni nu recunoaste ca este din cauza lor, ma invinuiesc pe mine. Ce pot face in acest caz?
Cum concretizez intrebarea mea?
Dacă doriți să intrați în dialog cu juriștii pe întrebarea Dvs., puteți posta un comentariu propriu sub răspunsurile juriștilor. Pentru asta trebuie să intrați în profilul Dvs. de utilizator, urmând link-ul respectiv expediat de yAvo la email-ul Dvs.
În general, vânzătorul are obligația de a respecta caracterul conformității bunului vândut (adică corespunderea bunului caracteristicilor pe care ar trebui să le aibă acesta în mod normal).
Cred că ar fi bine să solicitați întâi de toate cartea de reclamații deținută de către întreprinderea vânzătoare.
Dacă nu reușiți să vă apărați...mai detaliatdrepturile încălcate în așa mod, aveți o alternativă dublă:
- calea judiciară (depunerea unei cereri de chemare în judecată);
- calea extrajudiciară (adresarea la Agenția pentru protecția consumatorilor și supravegherea pieței).
De asemenea, în situația în care vânzătorul invocă faptul că nu deține carte de reclamații, acestuia i se poate aplica răspundere contravențională în baza prevederilor art. 344 alin. (3) lit. a) din Codul Contravențional al Republicii Moldova.
Vitalie Onofrei
Buna ziua,
Pentru început, puteți inainta o plingere față de agenția pentru protecția consumatorilor
http://consumator.gov.md