Am procurat un telefon mobil in credit care s-a defectat dupa 6 luni

28 noiembrie 2018 124

Salut! Am procurat un telefon mobil in credit pe o perioada de 24 luni. Dupa 6 luni telefonul s-a defectat. L-am dus la magazin sa mi-l repare pe garantie. Mi-au zis ca nu-l pot repara si ca daca vreau pot sa-mi aleg alt produs, diferit de modelul initial. Eu mi-am ales un alt produs. Zilele astea trebuie sa vina comanda. Nedumerirea mea e: trebuie sa-mi intoarca bani pe care i-am achitat timp de 6 luni? Ma refer la ratele pe care le-am achitat timp de 6 luni. Va multumesc anticipat!

Comentariile juriștilor 5

Descărcaţi discuția
Silviu Potîrniche
  • Avocat-stagiar
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii

Din momentul intrarii in posesia telefonului ati devenit proprietar.
Din moment ce ati devenit proprietar - la Dvs a trecut riscul pieirii fortuite a bunului, care inseamna ca consecintele juridice si patrimoniale pentru distrugerea bunului, va apartine in exclusivitate.
Dvs ati incheiat de fapt 2 contracte : Unul de imprumut, si altul... mai detaliat de vanzare-cumparare. Care continua sa existe, indiferent de soarta bunului procurat.
Respectiv, ratele achitate NU se restituie, contractul de imprumut continua sa produca efecte. Deci, trebuie sa restituiti si in continuare creditul.
Doar o eventuala rezolutiune a vanzarii-cumpararii, pe temeiul viciului bunului, ar putea sta la baza unor solicitari ulterioare de restituire a prejudiciului sub forma echivalentului imprumutului contractat.

28 noiembrie 2018
Andrei Domenco
  • Jurisconsult
  • Dreptul civil
  • Dreptul penal
  • Dreptul familiei
  • Contravenţii rutiere
  • Dreptul imobiliar

Pe lângă cele comunicate de colegul meu încercați și contactați compania pentru a preciza această problemă, or verificați certificatul de garanție dacă include în sine un drept de schimb al bunului pe perioada garanției în cazul unei defecțiuni ce nu depinde de dvs.

29 noiembrie 2018
Victor Burca

Asta inseamna ca trebuie sa achit doua credite: pe cel vechi din care mi-au mai ramas 18 luni si pentru telefonul nou???

29 noiembrie 2018
Silviu Potîrniche
  • Avocat-stagiar
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii

Nu.
Daca nu va este inlocuit telefonul cu acelasi model si aceleasi caracteristici, bunul fiind in perioada de garantie, aveti dreptul sa revocati contractul de achizitionare a telefonului, depunand o notificare scrisa la sediul comerciantului.
In urma revocarii contractului de achizitionare a telefonului, Dvs nu veti mai avea obligati fata de... mai detaliat creditor.
In acest caz, veti avea si dreptul de a cere de la comerciant restituirea prejudiciilor materiale (suma ratelor de credit achitate pina in prezent).
Daca acceptati inlocuirea telefonului cu alt model, aveti dreptul sa pretindeti comerciantului reducerea corespunzatoare a pretului telefonului, iar creditorului - sa-i solicitati recalcularea sumei imprumutului si stabilirea unui nou grafic, avand in vedere ratele deja achitate.
*********
Lege privind creditele pentru consumatori:
Articolul 19. Dreptul de revocare a contractelor de credit legate
(1) În cazul în care consumatorul şi-a exercitat un drept de revocare a unui contract de furnizare de bunuri sau servicii, acesta nu mai are obligaţii în temeiul unui contract de credit legat.
(2) În cazul în care bunurile sau serviciile care fac obiectul unui contract de credit legat nu sînt furnizate sau sînt furnizate numai în parte, sau nu sînt conforme cu contractul de furnizare, consumatorul are dreptul de a se îndrepta împotriva creditorului în cazul în care consumatorul s-a îndreptat împotriva furnizorului, dar nu a reuşit să obţină satisfacerea pretenţiilor la care are dreptul în conformitate cu legislaţia sau cu contractul de furnizare a bunurilor sau serviciilor.
(3) În cazul în care consumatorului nu i-au fost furnizate bunurile sau serviciile ori bunurile sau serviciile nu sînt conforme cu contractul de furnizare, acesta se poate îndrepta împotriva comerciantului în condiţiile prevăzute de Legea nr.105-XV din 13 martie 2003 privind protecţia consumatorilor.
****
Lege protectia consumatorilor:
Art. 12
(4) Consumatorul este în drept să pretindă vînzătorului, prestatorului remedierea sau înlocuirea gratuită ori reducerea corespunzătoare a preţului sau restituirea contravalorii produsului, serviciului prin rezoluţiunea contractului pentru acest produs, serviciu, precum şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, cu condiţia respectării de către consumator a instrucţiunilor de instalare, utilizare şi a regulilor de păstrare, prevăzute în documentele de însoţire.

29 noiembrie 2018
Victor Burca

Domnule Silviu, va multumesc mult; asta e exact ceea ce am vrut sa aflu! Domnule Andrei, va multumesc mult pentru implicare! O zi frumoasa sa veti!

30 noiembrie 2018