Anularea zborului

11 august 2020 177

Buna ziua. La inceputul anului, am cumparat un bilet de avion nerabursabil spre Chisinau pentru 16 august 2020. Cu vreo 20 de zile inainte de zbor, am fost informat ca zborul se anuleaza si mi-au propus sa aleg un bilet sau un voucher pentru o alta data pana la 31.12.2020. Deoarece ma aflu peste hotare si nu am posibilitatea sa replanific zborul pana in martie 2021, am solicitat sa-mi ramburseze integral suma achitata. Operatorul insista ca imi poate oferi doar bilet sau voucher pana la 31.12.2020. Cum pot sa obtin rambursarea integrala a pretului achitat, dat fiind ca zborul a fost anulat de catre operator? Va multumesc.

Comentariile juriștilor 6

Descărcaţi discuția
Alexandru Lungu
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii
  • Dreptul familiei
  • Dreptul imobiliar
  • Alte domenii

Doar prin instanța de judecată.

11 august 2020

Mulțumim pentru răspuns. Care ar trebui sa fie conținutul, termenul și modalitățile de expediere a unei cereri de solicitare a rambursării costului zborului în adresa companiei (e-mail, adresa fizică sau juridică), astfel ca aceasta să poată fi recunoscută ca probă în instanța de judecată?

12 august 2020
Mihaela Pascal
  • Jurisconsult
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii
  • Dreptul imobiliar
  • Contravenţii rutiere
  • Alte domenii

Bună ziua Vitalie.

În Republica Moldova, drepturile pasagerilor în transportul aerian sunt reflectate în Regulamentul privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor, care poate fi accesat aici: https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=110336&lang=ro

În cazul în care consideraţi că au fost încălcate drepturile dumneavoastră, prevăzute de legislaţia... mai detaliat în materie de drepturi ale pasagerilor aerieni, puteți întreprinde una din următoarele măsuri:
1. Completaţi formularul de plângere privind încălcarea drepturilor pasagerilor http://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_ro.pdf şi trimiteţi-l companiei aeriene. Nu uitaţi să păstraţi o copie.

2. Dacă nu obţineţi niciun rezultat sau dacă răspunsul nu este satisfăcător, puteţi adresa o plângere către Autoritatea Aeronautică Civilă, organismului naţional competent, infomații aici: www.caa.md.

3. Dacă incidentul a avut loc într-o ţară terţă, dar a implicat o companie aeriană din UE, puteţi trimite plângerea autorităţilor competente din ţara europeană de destinaţie. O listă cu toate Centrele Europene precum şi cu datele de contact ale acestora, puteţi găsi AICI: http://ec.europa.eu/consumers/redress/ecc_network/webcenters_en.htm.

Succes!

13 august 2020

Buna ziua, Mihaela. Va multumesc mult pentru un raspuns detailat. Va rog sa-mi scrieti daca este suficient sa expediez formularul de plângere in format electronic la adresa de e-mail a companiei, fara semnatura mea? Pot sa-l expediez dupa data zborului anulat? Multumesc.

13 august 2020
Mihaela Pascal
  • Jurisconsult
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii
  • Dreptul imobiliar
  • Contravenţii rutiere
  • Alte domenii

Vitalie, scrieți-mi un mail cu datele despre zobor, inclusiv data și modalitatea în care v-a fost comunicat faptul anulării.

13 august 2020

V-am expediat un e-mail. Mulțumesc.

13 august 2020