Calomnie, defaimare, lezarea onoarei, demnității și a reputației profesionale

11 septembrie 2019 29

Bună ziua. Sunt fotograf de profesie. Am fost angajată de o clientă să fac niște poze la cumetrie și botez. După predarea materialului (pozelor) la timp (fără întârziere), aceasta la rândul său a rămas profund dezamăgită de serviciul meu prestat (serviciu care l-am îndeplinit calitativ 100%), nu i-a plăcut redactarea pozelor. Mi-a solicitat să îi redactez pozele dublat, fără a-mi achita suplimentar.
Problema constă în faptul că la refuzul meu de a redacta pozele gratuit, aceasta a scris în mai multe grupuri pe facebook despre nemulțumirea ei față de serviciile mele. În urma acestor postări, am fost denigrată, defaimată și risc să nu mai am clienți. În apărarea mea au intervenit mai mulți fotografi cu renume din RM confirmând faptul că mi-am îndeplinit lucrul calitativ și că nemulțumirile clientei sunt nefondate.
Ce șanse am dacă o dau în judecată pentru calomnie, defaimare, lezarea onoarei și reputației mele de fotograf? Mulțumesc anticipat.

Comentariile juriștilor 1

Descărcaţi discuția
Artur Lozovoi
  • Jurisconsult
  • Dreptul afacerilor

Bună ziua Valentina,

Sigur vă puteți adresa în instanță pentru a vă apăra propria imagine și reputația profesională. Trebuie să demonstrați că ceea ce a scris clientul sunt afirmații nefondate, făcute cu rea-credință pentru a vă aduce un prejudiciu reputației. Aici este important de făcut distincție între noțiunea de ”fapt” și... mai detaliat ”judecată de valoare”, pentru a stabili că afirmațiile cilentului vă lezează drepturile.

Puteți solicita ștergerea postărilor respective și repararea prejudiciului adus reputației Dvs. La fel, puteți solicita dezmințirea informației publicate.

Dacă aveți nevoie de consultație detaliată vă sunt la dispoziție.

O zi bună să aveți!

12 septembrie 2019