Bună! Am o astfel de întrebare. În decembrie 2018 am procurat un autoturism nou din salon, acesta are garanție 3 ani. Am parcurs cu el 500 km, după care mașina a început să facă probleme. Desigur am mers la ei, am așteptat explicații, au zis că au resetat programul mașinii, au schimbat uleiul și că ar trebui să se rezolve, în cartea de service nu au făcut nici o însemnare. După ce am parcurs încă 200-300 km, iar apar probleme, de data asta am stat la ei sub ușă 5 ore. Au zis că au făcut să fie bine, însă au trimis și solicitare la fabrică, că cei de acolo să dea un răspuns, ce-i de făcut cu un astfel de defect (presupun). Au zis că o să mă contacteze, însă nu am nici un răspuns. Întrebarea mea este dacă e corect să-ți rețină mașina pe timp îndelungat și să te țină sub ușă fără să-ți dea voie să vezi ce fac cu proprietatea ta și să nu-ți propună o alternativă? Am voie eu să cer careva despăgubiri pentru faptul că nu mă pot deplasa cu automobilul procurat nou și care de fapt are devieri de la normă. Cum ar trebui să procedez? Eu am nevoie de transport zilnic, iar automobilul se strică des și nici nu sunt in siguranță cu el, iar ei nu zic că nu se poate de circulat. Pot eu să cer schimbarea acestuia pe același model de autoturism. La moment am parcurisi 1.050 km în 3 luni.
Igor Brinișter
Buna
În calitate de consumator aveți drept să solicitați înlocuirea bunului, remedierea defectului sau restituirea integrala a sumei.
Dvs sunteți cel care alege ci nu profesionistul (comerciantul).