Cum sa procedam?

22 august 2018 117

Buna ziua. Noi suntem o companie de cleanig. Avem o mica neintelegere cu un client (el zice ca covorul nu a fost asa, are pretentii la aspect). Covorul are 4-5 ani de uzura. Contabila spune ca dupa formula de uzura ar fi 1.000 de lei pe an (costul covorului a fost de 6.500 lei). Noi am negociat sa returnam 4.500-5.000 lei si sa ne predea covorul (in cazul in care el zice ca nu il aranjeza aspectul dupa spalare, cum zice el este stricat). El doreste ca noi sa achitam 5.000 lei si covorul sa ramana la el .Este corect? Cum sa procedam? Multumesc.

Comentariile juriștilor 1

Descărcaţi discuția
Cristian Papanaga
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul afacerilor

Iulian ,
unele aspect:
1. Ce ține de covor: atunci când a fost transmis covorul, intenția clientului era ca să-și primească bunul înapoi curățat. După situația apărută, intenția consumatorului după cum vedem nu s-a modificat. În timpul curățării și după, clientul rămâne proprietar. El nu intenționează să-l vândă sau să-l doneze dmn. ... mai detaliat Esențial rămâne a fi că nu sunteți în drept să decideți unilateral dacă rămâne sau nu covorul în proprietatea dmn.
2. Citiți, articolul de mai jos din legea privind protecția consumatorului! Deja ajustați la situația dmn., probabil totuși au fost constatate proprietățile covorului atunci când a fost preluat ( ex: defecte, uzura etc.). Vedeți dacă ați repsectat normele legale. Ulterior, încercați să mai negociați!

Articolul 18. Prestarea serviciului (executarea lucrării)
din materialul (cu obiectul) consumatorului
(1) Dacă serviciul se prestează (lucrarea se execută) integral sau parţial din materialul (cu obiectul) consumatorului, prestatorul (executantul) răspunde pentru integritatea acestui material (obiect) şi pentru utilizarea lui corectă.
(2) Prestatorul (executantul) este obligat să prevină consumatorul că materialul (obiectul) transmis de acesta conţine defecte sau este necalitativ, fapt ce se consemnează în contract, precum şi să prezinte un raport asupra utilizării materialului (obiectului) şi să-i restituie partea rămasă.
(3) În cazul pierderii (deteriorării) totale sau parţiale a materialului (obiectului) preluat de la consumator, prestatorul (executantul) este obligat, cu acordul consumatorului, să-l înlocuiască, în termen de 10 zile, cu un material (obiect) similar de aceeaşi calitate, iar dacă acesta lipseşte - să restituie consumatorului costul dublu al materialului (obiectului), precum şi cheltuielile suportate.
(4) Necunoaşterea de către prestator (executant) a proprietăţilor specifice ale materialului (obiectului) nu îl exonerează de răspundere.
(5) Costul materialului (obiectului) predat prestatorului (executantului) se stabileşte de către consumator şi se consemnează în contractul de prestare a serviciului (executare a lucrării) sau într-un alt document (chitanţă, comandă).
(6) Prestatorul (executantul) nu răspunde de pierderea (deteriorarea) totală sau parţială a materialului (obiectului) preluat de la consumator dacă acesta a fost prevenit în scris referitor la proprietăţile specifice ale materialului (obiectului), care pot determina pierderea (deteriorarea) lui totală sau parţială.
(7) Prestatorul (executantul) este obligat să informeze la timp consumatorul asupra circumstanţelor care pot influenţa calitatea serviciului prestat (lucrării executate).
(8) Prestatorul (executantul) este în drept să rezilieze contractul de prestare a serviciului (executare a lucrării) şi să ceară compensarea integrală a cheltuielilor suportate dacă consumatorul, deşi a fost informat la timp şi în modul corespunzător, nu va înlocui într-un termen rezonabil materialul cu defecte sau necalitativ, nu va modifica indicaţiile privind modul de prestare a serviciului (executare a lucrării) sau nu va înlătura alte circumstanţe care pot reduce calitatea serviciului prestat (lucrării executate).

22 august 2018