De ce personalul din alimentația publică (HORECA) este obligat să achite marfa care este expirată sau nu a fost vândută?

28 martie 2024 2

Bună ziua. La serviciu ne aplică penalități sau suntem obligați să achitam marfa alterată sau cu termen expirat. Și mai rău, la fel se întâmplă în cazul mărfii care a fost gătită, pusă pe raft, dar nu s-a vândut. Motivul invocat de administrație este că noi ducem cont de produsele care intră și ies. Atunci când preparăm sau facem comenzi în limite reale și chibzuite, ne obligă să facem mai mult, iar atunci când este în exces - fii bun și achită.

Comentariile juriștilor 1

Descărcaţi discuția
Igor Brinișter
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul familiei
  • Dreptul imobiliar
  • Dreptul afacerilor
  • Alte domenii
  • Dreptul muncii
  • Alte contravenţii

Buna, Denis

Nu exista o prevedere legala care să prevadă obligativitatea salariatului din domeniul HORECA sa compenseze angajatorul pierderile suportate in asemenea mod.

Salariatii nu pot fi învinovățiți ca produsele nu s-au vândut daca nu au fost cumpăratori, fie daca sau alterat fiind pastrate in conditiile corespunzătoare.

O astfel de practică din partea... mai detaliat angajatorilor din sectorul HORECA este ilegală și poate fi reclamată la Inspectoratul de Stat al Muncii.

În cazul în care vi se retine din salariu va puteti adresa cu o plangere la Inspectoratul de Stat al Muncii si in instanta de judecata pentru a incasa restanța si penalitatea pentru diferenta respectiva, inclusiv si o dau a morala.


Cu respect,
Igor Brinișter

29 martie 2024