Drepturile consumatorului

17 decembrie 2018 98

De pe data de 01.12.2018 am procurat un laptop de la magazinul X din Chisinau. Ieri, 16.12.2018, am luat laptopul şi am plecat la magazin să-l returnez (in foaia de garanţie este scris că am dreptul să-l returnez timp de 30 de zile). Au verificat laptopul si au spus că este în stare ideală, dar mi-au zis să aştept pe a doua zi, adică 17.12.2018. La 10:20 dimineaţa am fost sunat şi am primit un răspuns că nu poate fi returnat din cauza că blocul de alimentare are o zgarietură şi nu pot returna, dar mi s-a propus să achit blocul şi 5% din costul lui, la care am spus că probleme nu sunt. Am aşteptat şi am sunat pe la ora 16:00 şi am decis să aflu ce au decis, la care deja au spus că laptopul a fost prin comandă şi nu pot să decida nimic, trebuie să achit deja 30% din costul lui sau să scriu plangere. Am nevoie de ajutor şi doresc să cunosc mai precis drepturile mele în aşa situaţie şi doresc să cunosc dacă magazinul X incalca drepturile consumatorului.

Comentariile juriștilor 3

Descărcaţi discuția
Artur Lozovoi
  • Jurisconsult
  • Dreptul afacerilor

Bună ziua Alexandru,

Legea prevede că consumatorul este în drept să pretindă vînzătorului, prestatorului remedierea sau înlocuirea gratuită ori restituirea contravalorii produsului, serviciului, precum şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, cu condiţia respectării de către consumator a instrucţiunilor... mai detaliat de instalare, utilizare şi a regulilor de păstrare, prevăzute în documentaţia de însoţire.

Vînzătorul, producătorul sînt obligaţi să asigure posibilitatea utilizării produselor de folosinţă îndelungată pe toată durata de funcţionare, stabilită în documentul normativ.

În acest scop, ei au obligaţia să asigure reparaţia şi deservirea tehnică a lor, precum şi să asigure piese de schimb şi componente în volumul şi sortimentul necesar, pe toată durata de funcţionare, iar în cazul în care durata de funcţionare nu este prevăzută - în decurs de 10 ani de la data vînzării. Dacă data vînzării nu poate fi determinată, durata de funcţionare se calculează de la data fabricării.

Vă sugerez să vă adresați la Agenția pentru Protecția Consumatorului pentru că ei sunt responsabil de constatare asemenea încălcări.

Cele bune.

17 decembrie 2018

Oricum ei nu au nici un drept să ceară de la mine că la retur să plătesc 30% din suma laptopului , ca cumpărător ( consumator ) eu am dreptul să retrunez fără aceste procente dar să achit doar ceea ce e scris în garanţie , adică 5% din suma... mai detaliat laptopului şi dacă este nevoie să achit şi blocul de alimentare?

17 decembrie 2018
Artur Lozovoi
  • Jurisconsult
  • Dreptul afacerilor

Alexandru,

Dvs. nu aveți obligația de achita o sumă suplimentară pentru reparație odată ce viciul a fost ascuns și nu sa produs din vina Dvs.

18 decembrie 2018