Inchiderea unui portofel electronic

10 martie 2021 227

Buna ziua. I-am deschis mamei mele pe paynet.md un portofel electronic.Toata procedura a fost online. Dupa un mic transfer de bani de care ea a avut nevoie, am hotarat sa inchid acest cont fiindca nu va mai avea nevoie de el si pentru ca nu i-ar trebui tot felul de notificari si surprize din partea acestora. Cererea de inchidere am adresat-o tot eu, insa le-am oferit si numarul de telefon de pe care a fost deschis contul pentru a o putea suna ca sa confirme, ceea ce au si facut de altfel. Totusi, acestia refuza sa inchida contul pe motiv ca cererea vine de la o persoana terta chipurile, iar inchiderea contului se poate face numai la ei in oficiu, cu cerere din partea detinatorului. De fapt, persoana detinatoare le-a confirmat la telefon ca doreste inchiderea contului si a propus chiar sa le scrie o cerere si sa le-o trimita scanata online, insa acestia oricum solicita prezenta fizica. As dori sa aflu va rog, este corect din punct de vedere legal ca cei de la paynet sa aiba astfel de cerinte pentru un serviciu care trebuia sa fie online sau este vorba doar de incompetenta si cerinte inadecvate de fapt. Multumesc si astept raspuns din partea Dvs.

Comentariile juriștilor 2

Descărcaţi discuția
Serghei Sandu
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii
  • Dreptul familiei
  • Dreptul afacerilor
  • Alte domenii

Bună ziua. Mai este o soluţie posibilă dacă mama dvs. nu se poate prezenta personal, să scrie cererea şi să o expedieze prin scrisoare recomandată la paynet.md sau cererea poate fi scanată şi semnată cu semnătură electronică şi expediată.

11 martie 2021

Buna ziua si va multumesc pentru raspuns. Dupa regulamentul de pe siteul lor, asa si se cuvine. Ei trebuiau sa expedieze un formular care si reprezenta aceasta cerere. Insa ei refuza pentru ca chipurile propunerea aceasta, de a inchide contul a venit din partea unei persoane terte. De fapt... mai detaliat ea pur si simplu nu are timp pentru asta insa le-a confirmat la telefon, la numarul cu care s-a si deschis acest portofel faptul ca doreste inchiderea contului. Insa, cei de la paynet refuza in continuare sa trimita formularul, chipurile pentru a preveni orice frauda. Ei au si acces la tranzactiile pe care le-am facut si au vazut ca e vorba de o suma foarte mica, iar faptul ca se doreste inchiderea contului pentru a evita eventuale cheltuieli ulterioare de mentenanta sau cine stie ce surprize, nu vad ce suspiciuni le-ar putea trezi si in ce masura sunt ei responsabili si competenti in prevenirea fraudelor, odata ce proprietarul contului, pe numarul de telefon de pe care s-a creat acest cont a confirmat ca doreste inchiderea contului si ca este dispusa sa scrie cerere, sa o scaneze si sa le-o trimita online. Plus ca ei insisi mi-au spus ca pastreaza datele personale inca 5 ani chiar daca inchid contul. Ei sunt asigurati 100% din punct de vedere legal daca inchid acest cont si totusi cer prezenta fizica pentru o procedura care pe alte siteuri de genul se poate face de catre utilizatori fara participarea administratiei.
Cum credeti, i se cuvine paynet-ului vre-o penalizare pentru limitarea nefondata a dreptului utilizatorului de a dispune de contul sau si pentru nerespectarea regulilor expuse de ei insisi referitoare la inchiderea portofelului? Va multumesc anticipat.

11 martie 2021