Neachitarea salariului

6 septembrie 2017 299

Buna ziua. Pe 1 noiembrie 2016, am fost angajata cu sora oficial la o intreprindere, unde primul salariu l-am primit abia in aprilie (pentru toate 6 luni). Explicatia directorului era ca nu au bani. Peste 3 luni, am scris cerere de eliberare, insa salariul asa si nu l-am primit. El nici nu raspunde la apelurile telefonice, iar contabilului i s-a interzis sa ne achite salariul. Ajutati-ne cu un sfat.
P.S. Majoritatea angajatilor la fel nu primesc salariul. Multumesc!

Comentariile juriștilor 5

Descărcaţi discuția
Dumitru Barbaroș
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii
  • Dreptul afacerilor
  • Dreptul familiei
  • Contravenţii rutiere

Bună,

Conform art. 142 Codul muncii,
(1) Salariul se plăteşte periodic, nemijlocit salariatului sau persoanei împuternicite de acesta, în baza unei procuri autentificate, la locul de muncă al salariatului, în zilele de lucru stabilite în contractul colectiv sau individual de muncă, dar:
a) nu mai rar decît... mai detaliat de două ori pe lună pentru salariaţii remuneraţi pe unitate de timp sau în acord;
b) nu mai rar decît o dată pe lună pentru salariaţii remuneraţi în baza salariilor lunare ale funcţiei.

Conform art. 143 Codul muncii,
(1) Dacă nu se contestă cuantumul tuturor sumelor ce se cuvin salariatului de la unitate, efectuarea achitărilor se face:
a) în caz de încetare a contractului individual de muncă cu un salariat care continuă să lucreze pînă în ziua eliberării din serviciu - în ziua eliberării;
b) în caz de încetare a contractului individual de muncă cu un salariat care nu lucrează pînă în ziua eliberării din serviciu (concediu medical, absenţă nemotivată de la serviciu, privaţiune de libertate etc.) – cel tîrziu în ziua imediat următoare zilei în care salariatul eliberat a cerut să i se facă achitările.

În caz de refuz al angajatorului, urmează să vă adresați în instanța de judecată !

6 septembrie 2017
Andrei Domenco
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul penal
  • Dreptul familiei
  • Contravenţii rutiere
  • Dreptul muncii

Motivul invocat de către angajator precum că nu dispune de bani nu este unul întemeiat, astfel pînă a vă adresa în instanță de judecată, sesizați Inspecția teritorială a muncii cu o plângere în acest sens. Confidențialitatea va fi garantată.

6 septembrie 2017
Iulian Moraru
  • Jurisconsult
  • Dreptul civil
  • Dreptul afacerilor
  • Dreptul familiei
  • Dreptul muncii
  • Alte domenii

Inspecția muncii nu dă randament pozitiv în asemenea situații de fiecare dată.
Cred că alternativa mai sigură este instanța de judecată.

Succese!

6 septembrie 2017
Andrei Domenco
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul penal
  • Dreptul familiei
  • Contravenţii rutiere
  • Dreptul muncii

Asta-i atribuția Inspecției, plus până la instanța, răspunsul Inspecției servește ca o probă, șii mai simplă ca procedura să te adresezi Inspecției decât în instanța judecătorească etc.
Randament pozitiv nici instanța nu garantează de fiecare dată :))

6 septembrie 2017
Călin Bobeică
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul penal
  • Dreptul familiei
  • Dreptul imobiliar
  • Contravenţii rutiere

Adresati-va inspectiei in prealabil , se efectueaza un control , verificari , si doar dupa constatarea incalcarii de catre Inspectia Muncii purcedeti la actiunea in instanta de judecata ! Pentru detalii ma puteti contacta , prezenta la oficiu , unde ve-ti face cunostinta cu cazuri asemanatoare , procedura , termeni... mai detaliat etc. !
Succese !

7 septembrie 2017