Buna ziua! Nu mai stiu unde sa merg sa fiu informata corect. In 2010 am procurat un apartament in mun. Chisinau, imediat am perfectat actele pe numele noului proprietar. Am informat IMGFL 14, Apa Canal, Gas Natural Fenosa, Termocom (pe atunci), Chisinau Gaz si pana acum (martie 2019) eram sigura ca totul e ok. Intr-o zi am fost vizitata de un domn de la Termoelectrica, ”a venit sa verifice contorul de apa calda”. L-am intrebat ce treaba are cu contorul de la Apa Canal si surpriza a fost aici: eu trebuie sa platesc apa calda la Termoelectrica, mai exact: prepararea apei calde. Mentionez ca nu am stiut de asa ceva, eu venind de la tara si incalzind acolo apa la soba, nu am stiut ca se plateste si pentru asa ceva. De fapt in bonul de plata de la Apa Canal e scris clar: contor apa calda si contor apa rece, fiind sigura 100% ca sunt achitata la zi si fara datorii catre furnizori. Surpriza a fost si mai mare cind cei de la Termoelectrica si IMGFL mi-au comunicat ca trebuie sa platesc cam 11 mii. In perioada de cand locuiesc aici am dat o data ambele contoare la verificare si o data schimbate noi in 2015. Fiind ca in 2015 contorul a inceput de la zero ei solicita acum in 2019 eu sa achit consumul la zi. De ce raman vinovata eu, cand niciuna din parti nu m-a informat despre asta niciodata. Ajutati-ma, Va rog din suflet, sa o scot la capat, pentru mine suma data e foarte mare, fiind cam 3 salarii, dar mai am si copil mic. Daca e nevoie pot sa prezint si bonurile.
P.S. Imi cer scuze de textul mare, dar am incercat sa fiu cat mai clara si cat mai detaliata. Multumesc din suflet.
Igor Brinișter
Buna Dna Liudmila
În primul rând vreau să remarc că este foarte bine că ați păstrat bonurile ce confirmă achitarea facturilor respective ceea ce este foarte important și util în cazul Dvs.
Din câte cunosc proprietarii/locatarii locuințelor ce fac parte din ÎMGFL Nr. 14 declarau datele înregistrate la contoarele de apă caldă,... mai detaliat respectiv rece prin intermediul la „INFOCOM”. De ceva timp, datele la apa caldă se dublează în factura în care vi se eliberează pentru consumul agentului termic și este întocmită de către „INFO BON”.
Astfel, urmează să aflați pe contul cui au fost transferați banii, să verificați, dacă date contorului de la apă caldă din factura pentru consumul de apă rece, caldă și menajeră coincide cu datele indicate în factura în care este indicat și consumul de agent termic.
De remarcat că, ÎMGFL Nr. 14 se află în procedură de insolabilitate și ar trebuie să contrapuneți datele dvs și achitările efectuate împreună administratorul/lichidatorul procedurii de insolvabilitate care este Dl. Igor Sacaliuc.
La fel, nu recomand să semnați careva acte, acorduri, declarații și/sau recipise din care ar reieși că recunoașteți careva datorii.
Astfel, în cazul în care vi se expediază o cerere prealabilă, ce trebuie expediată cu aviz de recepție, pregătiți un răspuns argumentat la care anexați copia certificată a tuturor bonurilor de casă ce confirmă achitarea datoriilor, precum și compia facturilor completate cu datele contorului la apă caldă la ziua respectivă.
În cazul în care cei de la termoelectrica și lichidatorul ÎMGFL nr. 14 decid totuși să vă acțiuneze în instanța de judecată, imediați contractați un avocat sau adresați-vă la Consiliul Național pentru acordarea Asistenței Juridice Garantate de Stat pentru a vă putea apăra efectiv întrucât, aceste litigii se examinează în procedură cu valoare redusă în lipsa părților.
De asemenea, va fi necesar să reclamanți probele respective prin obligația lichidatorului să prezinte incasările în baza acestor facturi. La fel, va fi necesar să-i atrageți în proces în calitate de intervenienți accesorii „INFO BON-ul” și „INFOCOM-ul”.
Pentru a beneficia de asitență juridică garantată de stat vă adresați la instituția menționată supra, iar datelor lor de contact le găsiți pe pagina web www.cnajgs.md