Plasarea publicitatii exterioare

18 iulie 2019 82

Buna ziua. Vreau sa stiu daca am nevoie de ceva acte permisive de a amplasa publicitate (banere) pe o cladire privata care sa afla in preajma drumului orasenesc.
Multumesc anticipat!

Comentariile juriștilor 4

Descărcaţi discuția
Vitalie Onofrei
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul imobiliar
  • Dreptul afacerilor
  • Alte domenii
  • Dreptul muncii

Buna ziua
La ultima intersectare proprie cu această intrebare, era nevoie de autorizare.
Totuși in dependență de informația de pe baner, este posibil obținerea acestei autorizări fără plată.
Adresațivă la ghișeu din cadrul Primăriei, str. Pîrcălab, in lateral, deja o sa fiți redirecționat la responsabil din primarie.

18 iulie 2019
Victor Baciu
  • Jurisconsult
  • Dreptul civil
  • Dreptul muncii
  • Dreptul afacerilor

Bună ziua,
Amplasarea publicităţii exterioare pe clădiri şi alte construcţii aflate în proprietate privată se coordonează cu organele teritoriale de arhitectură şi nu necesită autorizarea specială a autorităţilor administraţiei publice locale.

Vedeți art. 16 din Legea nr. 1227/1997 cu privire la publicitate.

18 iulie 2019
Vitalie Onofrei
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul imobiliar
  • Dreptul afacerilor
  • Alte domenii
  • Dreptul muncii

Si organele locale de arhitectură(Direcția generală arhitectură urbanism și relații funciare) nu e direcția specializata a primariei??care defacto este administrație publică locală?? Vîpindreojnik


Vezi
Articolul 364. Încălcarea legislaţiei cu privire la publicitate
... mai detaliat (1) Amplasarea mijloacelor de publicitate exterioară fără permisiunea autorităţii administraţiei publice locale şi fără acordarea, în modul stabilit, a unui spaţiu de afişaj
se sancţionează cu amendă de la 12 la 90 de unităţi convenţionale aplicată persoanei fizice, cu amendă de la 24 la 120 de unităţi convenţionale aplicată persoanei cu funcţie de răspundere, cu amendă de la 36 la 180 de unităţi convenţionale aplicată persoanei juridice

18 iulie 2019
Vitalie Onofrei
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul imobiliar
  • Dreptul afacerilor
  • Alte domenii
  • Dreptul muncii

Facînd trimitere la legea indicată, urma celpuțin sa citești corespunzator norma
Articolul 16. Publicitatea exterioară
(1) Publicitatea exterioară se realizează prin sisteme de comunicare vizuală ce includ afişe, panouri, standuri, instalaţii şi construcţii (situate separat sau pe pereţii şi acoperişurile clădirilor), firme tridimensionale, firme luminoase, tablouri... mai detaliat suspendate electromecanice şi electronice, alte mijloace tehnice.
(2) Amplasarea publicităţii exterioare se admite cu autorizarea organului respectiv al administraţiei publice locale, coordonată în prealabil, conform procedurii ghişeului unic, cu:
a) subdiviziunea teritorială a Poliţiei Rutiere a Ministerului Afacerilor Interne;
b) administratorul drumului, în cazul amplasării publicității în zonele drumurilor publice;
c) organul respectiv de conducere al Căii Ferate din Moldova, în cazul amplasării publicităţii în zona de expropriere a căii ferate;
d) alte autorități publice, dacă obligația coordonării sau avizării prealabile este expres prevăzută de lege.
(4) Amplasarea publicităţii exterioare pe clădiri şi alte construcţii aflate în proprietate privată se coordonează cu organele teritoriale de arhitectură şi nu necesită autorizarea specială a autorităţilor administraţiei publice locale.
(5) Pentru amplasarea publicităţii exterioare se încasează o taxă în modul şi mărimea stabilite de Codul fiscal. Alte taxe şi tarife sînt interzise.
(51) Modul de solicitare, acordare, suspendare și retragere a autorizației pentru plasarea publicității exterioare pentru agenții economici se stabilește de Legea nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător în partea în care nu este reglementat de prezenta lege.
[Art.16 al.(51) introdus prin LP185 din 21.09.17, MO371-382/27.10.17 art.632; în vigoare 27.10.17]
(52) Pentru obținerea autorizației, solicitantul depune o cerere, conform modelului aprobat de autoritatea publică locală, cu indicarea datelor cu privire la proprietarul panoului publicitar (sau altei construcții pe care se va amplasa publicitatea), la care anexează descrierea publicității – schița proiectului (în formă liberă) cu schema de amplasare, imaginea și/sau textul aferent. Autoritatea publică locală coordonează textul publicitar, fără implicarea solicitantului de autorizație, cu Agenția Servicii Publice în cazul în care se preconizează includerea în publicitate a textului în limba de stat, altul decît denumirea întreprinderii, mărcii înregistrate sau mărcii comerciale.

Astfel confirma informația indicată, oricum urmează a colabora cu localii direcția din cadrul primariei, ceia ce am și enunțat din start.

18 iulie 2019