Bună ziua. Activez intr-o instituție medicală, în secția cadre. Colega mea a întocmit odin de acordare a concediului unui salariat și a comis o eroare, mai exact i-a acordat 24 de zile în plus. În urma reviziei Inspecției Financiare, a fost depistat faptul achitării nejustificate a concediului suplimentar și acum îi cer salariatului în cauză să întoarcă suma plătită în exces. Salariatul refuză să întoarcă suma primită, motivând că nu a fost o greşeală de calcul, în sensul art. 148 CM. În prezent avem un director nou și acesta cere să fie încasată suma vizată de la persoana care a întocmit incorect ordinul. Este corect să fie încasați banii de la persoana care a întocmit ordinul sau de la fostul director, care a semnat ordinul? Multumesc mult.
Maria Gogu
Bună ziua Doamna Victoria, suma nu poate fi încasată de la persoana care a întocmit incorect ordinul, deoarece nu există nici un temei juridic de ai reține din salariu sau al obliga să achite. Salariatului în cauza i se poate aplica cel mult o sancțiune disciplinară.
În cazul dat, ar... mai detaliat fi putut fi posibilă anularea ordinului și aducerea la cunoștință a motivului anulării ordinului. La moment văd posibil aplicare art. 148 alin. 2 lit. b) din Codul Muncii și emiterea unui ordin în acest sens.
O altă soluție ar fi ca instituția să se adreseze în instanța de judecată pe motivul că există o îmbogățire fără justă cauză și să se solicite restituirea îmbogățirii.