Protectia consumatorului

31 iulie 2019 24

Buna ziua. Pe data de 04.07.19, am cumparat o pereche de sandale de la magazinul X. A doua zi le-am incaltat, si am observat ca nu sunt comode, dar si faptul ca materialul nu este calitativ (ata este necalitativa, se poate rupe). Pe 08.07.2019, m-am adresat la magazin si am solicitat intoarcerea banilor, insa mi s-a refuzat pe motiv ca incaltamintea este roasa. Am scris in cartea de reclamatii a magazinului, si am primit raspuns negativ pe 31.07.19. Am depus reclamatie si la Agentia pentru Protectia Consumatorului. Nu vor sa-mi intoarca banii pe incaltaminte. Care este procedura cu expertiza tehnica, cine o poate cere, unde? Ei sustin ca incaltamintea e calitativa, dar nu este asa, se vede ca materialul este unul foarte ieftin, iar pretul unul exagetrat. Cum demonstrez acest lucru? Certificat de calitate vanzatoarea nu a vrut sa-mi prezinte. Va rog mult, un sfat! Multumesc anticipat!

Comentariile juriștilor 1

Descărcaţi discuția
Andrei Domenco
  • Avocat-stagiar
  • Dreptul civil
  • Dreptul penal
  • Dreptul familiei
  • Contravenţii rutiere
  • Dreptul imobiliar

Bună ziua,

Consumatorul deține dreptul de a solicita întoarcerea banilor sau schimbarea produsului/bunului în termenul prevăzut de lege chiar și atunci când nu-i mai place culoarea, comoditatea etc. fără a fi nevoit să demonstreze aspectele descrise de dvs, iar în caz de refuz Legea cu privire la protecția consumatorilor vine de... mai detaliat partea dvs, de aceea așteptați răspunsul de la Agenție care cel mai probabil va constata acest abuz din partea magazinului respectiv or în caz contrar vă puteți adresa în instanța de judecată cu o acțiunea.

Expertiza se solciita de către dvs la libera alege să fie efectuată de către un expert individual abilitat or din cadrul Ministerului Justiției și va implica anumite cheltuili,dar în speță dvs nu aveți nevoie de aceasta.

1 august 2019