PrimaRăspunsuriSunt obligate magazinele online să vândă produsul la prețul afișat?
Sunt obligate magazinele online să vândă produsul la prețul afișat?
14 aprilie 202096
Alexandru
Există vreo lege care obligă magazinele online să vândă produsul cu prețul afișat pe site-ul lor?
Cum concretizez intrebarea mea?
Dacă doriți să intrați în dialog cu juriștii pe întrebarea Dvs., puteți posta un comentariu propriu sub răspunsurile juriștilor. Pentru asta trebuie să intrați în profilul Dvs. de utilizator, urmând link-ul respectiv expediat de yAvo la email-ul Dvs.
Asta-i regulă generală și obligatorie prin care marfă urmează a fi vândută la prețul indicat în ofertă și nu face deosebire între magazine.
14 aprilie 2020
Alexandru Alexandru
În baza cărui articol? Și cum să fac drept dovadă că am intenționat să procur cu un anumit preț produsul online? (De regulă în scurt timp ei modifică prețurile, e suficient un video și/sau screenshot sau confirmarea primită pe adresa electronică)
Orice dovadă ar fi bună (screenshot, video etc). Important e să demonstrați că la momentul cumpărării produsului a fost un anumit preț.
Vânzătorul nu poate modifica prețul după ce ați încheiat tranzacția.
Surse juridice:
Codul Civil
Legea Nr. 105 din 13-03-2003 privind protecţia consumatorilor
Legea Nr. 284 din 22-07-2004 privind...mai detaliatcomerţul electronic
Eu vă recomand să depuneți inițial o reclamație direct la vânzător (dacă aveți posibilitatea - în cartea de reclamații, dacă nu - atunci prin intermediul unui e-mail, de exemplu). Anexați și probele de care dispuneți (toate probele disponibile).
Dacă nu primiți răspuns sau dacă primiți răspuns negativ, adresați-vă cu...mai detaliato petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (cu toate probele de care dispuneți)
Întemeiați petiția pe prevederile art. 13 alin. (6) lit. d) din Legea privind protecția consumatorilor. Solicitați în textul petiției să fiți informați despre măsurile întreprinse de agenție.
Totodată, concomitent, sau după ce primiți răspuns de la agenție, aveți posibilitatea să vă adresați în instanța de judecată pentru repararea prejudiciului (în special a celui moral) în baza prevederilor art. 20 din aceeași lege și prevederilor art. 19 din Codul Civil al Republicii Moldova.
În principiu, eu nu aș exclude tragerea la răspundere a vânzătorului și prin intermediul legislației cu privire la publicitate, dar Dvs. în cazul dat sunteți consumator. De aceea, rămân la poziția de mai sus.
Actualizare: Dacă se ajunge în instanță și vânzătorul, de exemplu, invocă o clauză contractuală oarecare care îi permite să majoreze prețul și nu poate proba faptul că majorarea prețului este obiectivă puteți merge pe solicitarea de a constata nulitatea absolută a clauzei respective în baza prevederilor art. 1077 alin. (1)...mai detaliatpct. 12 din Codul Civil (cu condiția că la livrare vânzătorul care cere un preț mai mare decât cel convenit vă spune că nu aveți dreptul să desfaceți raportul contractual). Cu toate acestea, instanța de judecată este obligată să constate din oficiu caracterul abuziv și, corespunzător, nulitatea absolută (de protecție) a acestei clauze în baza prevederilor art. 1076 alin. (3) din Codul Civil.
În cazul în care se va ajunge la asta și vânzătorul va invoca o asemenea clauză, să fiți gata să probați că această clauza nu a fost negociată (eventual prin faptul că ei au contracte-tip, care se negociază doar parțial).
Andrei Domenco
Bună ziua,
Asta-i regulă generală și obligatorie prin care marfă urmează a fi vândută la prețul indicat în ofertă și nu face deosebire între magazine.