Pe data de 1 februarie 2019, am călătorit de la Roma spre Chişinău. Cu părere de rău, valiza nu a ajuns la destinație din motiv că a fost distrusă în Italia, din cauza transportării a 10 kg de carne (așa ni s-a explicat la compania aeriană). După care, am depus o plângere pentru a ni se returna bunurile materiale. Compania ne-a promis că problema va fi soluționată. Deja este luna august, dar problema nu a fost rezolvată și nu am mai primit răspuns. Ce pot face în acest caz?
Igor Brinișter
Buna Dna Stela,
Dacă în timp de 21 zile nu ați recepționat bagajul bagajul, acesta nu a fost găsit, sunteți în drept să pretindeți o despăgubire.
Companiile aeriene nu își asumă răspunderea pentru un obiect casant din bagaj, în special pentru obiecte de valoare (camere foto/video, telefoane mobile, laptop, bijuterii), acte, chei... mai detaliat și altele asemenea.
La aprecierea sumei ce urmează să fi acordată ca despăgubire se aplică un grad de uzură până la 10% din valoarea confirmată bunului. În cazul în care nu puteți dovedi valoarea bunurilor din bagajul pierdut, are a vi se oferi o despăgubire în dependență de greutatea bagajului (20 EUR/kg). În acest sens se recomandă încheierea unui contract de asigurare a bunurilor respective pe durata transportării, ce permite eventual obținerea unei despăgubiri mai mari.
Reieșind din cele relatate, compania aeriană nu dă curs reclamației Dvs., fapt care, vă acordă dreptul de a introduce o acțiune în justiție.
Succes.