Valiza pierdută pe avion

13 august 2019 52

Pe data de 1 februarie 2019, am călătorit de la Roma spre Chişinău. Cu părere de rău, valiza nu a ajuns la destinație din motiv că a fost distrusă în Italia, din cauza transportării a 10 kg de carne (așa ni s-a explicat la compania aeriană). După care, am depus o plângere pentru a ni se returna bunurile materiale. Compania ne-a promis că problema va fi soluționată. Deja este luna august, dar problema nu a fost rezolvată și nu am mai primit răspuns. Ce pot face în acest caz?

Comentariile juriștilor 2

Descărcaţi discuția
Igor Brinișter
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul familiei
  • Dreptul imobiliar
  • Dreptul afacerilor
  • Alte domenii
  • Dreptul penal
  • Dreptul muncii
  • Alte contravenţii

Buna Dna Stela,

Dacă în timp de 21 zile nu ați recepționat bagajul bagajul, acesta nu a fost găsit, sunteți în drept să pretindeți o despăgubire.
Companiile aeriene nu își asumă răspunderea pentru un obiect casant din bagaj, în special pentru obiecte de valoare (camere foto/video, telefoane mobile, laptop, bijuterii), acte, chei... mai detaliat și altele asemenea.
La aprecierea sumei ce urmează să fi acordată ca despăgubire se aplică un grad de uzură până la 10% din valoarea confirmată bunului. În cazul în care nu puteți dovedi valoarea bunurilor din bagajul pierdut, are a vi se oferi o despăgubire în dependență de greutatea bagajului (20 EUR/kg). În acest sens se recomandă încheierea unui contract de asigurare a bunurilor respective pe durata transportării, ce permite eventual obținerea unei despăgubiri mai mari.
Reieșind din cele relatate, compania aeriană nu dă curs reclamației Dvs., fapt care, vă acordă dreptul de a introduce o acțiune în justiție.


Succes.

14 august 2019
Silviu Potîrniche
  • Avocat-stagiar
  • Dreptul civil

Bine ai venit pe yAvo!
***
DE FAPT, un bagaj care a fost distrus pe motiv că conținea obiecte sau substanțe interzise,
Nu este si nu poate fi considerat nici bagaj pierdut, nici bagaj întârziat, nici bagaj deteriorat.
***
Acel bagaj, din câte înțeleg, nici nu a fost îmbarcat la bordul aeronavei, în Roma.
***
Deci,... mai detaliat situația Dvs e de altă natură, și nu se aplică reglementările internaționale ce țin de despăgubirea pentru bagajele pierdute, furate sau deteriorate.
***
In cazul Dvs., ar trebui să luați legătura repetat cu compania aeriană, sau să depuneți repetat plîngerea Dvs.
Trebuie să cereti explicatii despre care reglementări interne sau alte reglementări s-a condus compania aeriană când a decis că este interzis să transportați 10 kg de carne în bagajul înregistrat.
Și, cel mai important, cum aceste interdicții v-au fost aduse la cunoștință atunci când ați procurat biletul.
De asemenea, trebuie să aveți probe referitor la bunurile care erau în bagaj.
***
Per general, consider că sunt puține șanse de câștig, dacă compania va demonstra că ați fost informată despre faptul interdicției de a transporta carnea in acea cantitate. De obicei, aceste interdictii și limite pot să reiasă din lege, sau din texte scrise mărunt pe pagina companiei aeriene.

14 august 2019