O companie aeriana din Moldova a anulat zborul cu 10 zile inainte de plecaare, eu aveam biletul de retur pe acest zbor. Acum, aceasta companie imi propune doar rambursarea a 50% din biletul retur sau un voucher in aceeasi suma + 20%. Cheltuielile pentru cupararea unui nou bilet depasesc suma propusa de ei pentru rambursare. Cum pot sa ii dau in judecata ca sa imi ramburseze noul bilet si cheltuielile aditionale, pentru ca ei refuza. Sunt legi europene care garanteaza pana la 600 de euro compensatii pentru anularea zborului, dar nu stiu daca aceasta companie e obligata sa o faca. Zborul era pe ruta Chisinau - Paris.
SILVIU POTÎRNICHE
Bine ai venit pe yAvo!
***
Trebuie sa angajati un avocat sau jurist.
Nu este clar cum motiveaza compania propunerea de 50%, și de ce a avut loc anularea zborului, inclusiv ce propuneri alternative v-au dat cei de la compania aeriana?
Toate detaliile respective sunt importante.
In general, compensatiile nu se acorda:
în cazul în... mai detaliat care pasagerii sînt informaţi despre această anulare cu cel puţin două săptămîni înainte de ora de plecare prevăzută;
în cazul în care pasagerii sînt informaţi despre această anulare într-un termen cuprins între două săptămîni şi şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de patru ore după ora de sosire prevăzută;
în cazul în care pasagerii sînt informaţi despre această anulare cu mai puţin de şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cel tîrziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de două ore după ora de sosire prevăzută.
De asemenea, Operatorul aerian nu este obligat să plătească compensaţii, în cazul în care poate face dovada că anularea este cauzată de împrejurări excepţionale care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile. (compania ar putea invoca situația cu Covid-19, insa aici este important cind a fost procurat biletul - in aceasta perioada sau pina la ea)
Daca va fi demonstrat ca compania trebuie sa plateasca compensatii, acestea vor fi in masura de:
a) 250 euro pentru toate zborurile de 1500 kilometri sau mai puţin;
b) 400 euro pentru toate zborurile cuprinse între 1500 şi 3500 kilometri;
c) 600 euro in celelalte cazuri.
Eventual, puteti sa ma contactati la adresa office.potirniche@yahoo.com