Am instalat ferestre si usi PVC. Dupa 4 ani, cauciucul care inchide ermetic sticla s-a deteriorat, dar termenul de garantie este de 10 ani. Compania care le-a instalat nu reactioneaza la cererea mea de a remedia situatia. Unde pot găsi un model de notificare/cerere pe care sa o trimit prin posta companiei vizate?
M P
Bună ziua Lilia.
Puteți apela la Agenția pentru protecția consumatorilor și supravegherea pieței, însă ei de regulă solicită adresarea prealabilă către vânzător/prestator.
De aceea, vă recomand să adresați o cerere în formă scrisă (o depuneți personal sau prin poștă), prin care, să solicitați remedierea deficiențelor apărute la produs, sau după caz înlocuirea... mai detaliat produsului restituirea contravalorii produsului neconform, în temeiul art. 12 alin. (4) din Legea privind protecția consumatorilor.
Dacă invocați o neconformitate, atunci agentul economic are două opțiuni:
1. Fie vă satisface reclamația conform solicitărilor dumneavoastră;
2. Ori este obligat să dovedească vina consumatorului în ceea ce priveşte deficiențele apărute la produsul vîndut, serviciul prestat prin efectuarea unei expertize tehnice efectuată de o terţă parte competentă în domeniu, abilitată în conformitate cu legea.
Despre acțiunile întreprinse trebuie să fiți informată în termen de 14 zile din data depunerii reclamației. În caz că nu primiți nici un răspuns, la adresarea către Agenția pentru protecția consumatorilor și supravegherea pieței, aceștia din urmă vor emite o prescripție prin care agentul economic va fi obligat să vă revendice solicitările.
Dacă aveți nevoie de ajutor la perfectarea reclamației, mă puteți contacta la adresa de email.
Succes.