M-am adresat la un service auto sa schimbe uleiul de motor si filtrele cu masina in stare buna de funcționare. Nu stiu cum au reusit, dar angajații de acolo au băgat aer în sistem si s-au blocat injectoarele si masina nu a mai pornit. După 3 zile în care a stat masina la ei, nu au mai rezolvat problema. A trebuit sa o duc pe evacuator la un centru autorizat ca sa o repare. Acum servise-ul auto vrea sa ii achit uleiul si evacuatorul chiar daca noi am cheltuit mult mai mult ca sa reparam masina. Ne dau in judecata. Nu isi recunosc vina, chiar daca de la Mercedes centru unde am reparat masina ne-au spus ca daca schimbam uleiul la ei, nu ar fi aparut aceasta problema. Cel mai probabil, e vina angajatilor. Care sunt sansele ca sa ne găsim dreptatea? Imi dau seama ca va trebui să apelăm la serviciile unui jurist. În general, onorariul juristului va fi acoperit de cheltuielile care ar trebui recuperate în caz că vom câștiga? Are rost sa luptăm sau mai bine cedam? Mulțumesc. Ce e mai bine in această situație - sa merg eu prima în judecată sau sa astept ei sa actioneze? Ne-au dat 7 zile sa venim sa achitam.
Alexandru Lungu
1. Sunt șanse, or, de fiecare dată când sunt executate necalitativ anumite lucrări, ar trebui de solicitat încasarea prejudiciului material suportat. Mai ales că în acest caz Dvs. aveți calitatea de consumator.
2. Sunt două opțiuni:
Prima ar fi să lăsați așa cum este, nu răspundeți la somație, iar în cazul în... mai detaliat care veți fi acționată în judecată, să vă apărați, inclusiv să înaintați pretenții contra lor.
A doua opțiune ar fi să inițiați Dvs. o acțiune contra acestui service cu solicitarea de reparare a prejudiciului material cauzat din motivul executării necalitative a lucrărilor. Astfel, urmează să solicitați încasarea tuturor cheltuielilor suportate la Mercedes Centru.
3. Cheltuielile de avocat, cheltuielile de judecată vor fi compensate ulterior de către partea care pierde procesul.