Buna ziua. Am cumparat un set de casti audio si s-au dovedit a fi cu defect. Vanzatorul imi propune altele in loc, dar am refuzat, pentru ca vreau sa-mi intoarca banii. La momentul achizitiei am platit 559 lei, iar acum acelasi produs costa 1.149 lei. Vanzatorul este obligat sa-mi intoarca o suma care corespunde pretului actual, sau pretului achitat, conform bonului de casa?
Tatiana Scobiola
Conform Legii privind protecția consumatorilor:
Reducerea corespunzătoare a preţului sau restituirea contravalorii produsului în cadrul termenului de garanţie, în caz de deficienţe care nu sînt imputabile consumatorului, se face necondiţionat de către vînzător într-un termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data înaintării reclamaţiei de către consumator sau în... mai detaliat termenul stabilit în contract.
La restituirea contravalorii se ia în calcul preţul produsului la data examinării reclamaţiei – în cazul în care preţul lui s-a majorat, şi preţul la data procurării – în cazul în care preţul lui s-a micşorat.