O persoana fizica a achitat arvuna unui local pentru organizarea unui eveniment de familie. Plata arvunei este documentata printr-o recipisa prin care localul confirma ca a primit aceasta suma.
Odata cu venirea pandemiei si fiind in imposibilitate de a organiza evenimentul din considerentul ca urmau sa aiba mai multi oaspeti decat permitea legea la zi (conditia impusa de local) - localul a propus o alta data, cu care consumatorul nu a fost de acord. Prin urmare, a cerut in scris rambursarea sumei achitate ca arvuna. Localul raspunde insa ca nu va returna acesti bani, deoarece consumatorul a refuzat alta data propusa.
Reiterez - acord dintre parti nu este, ci doar o recipisa prin care localul confirma primirea arvunei si data cand urma sa aiba loc evenimentul.
Consider ca localul refuza in mod abuziv restituirea banilor catre consumator, deoarece conform art. 956 Cod Civil, partea care a primit arvuna este obligata sa achite dublul acesteia. Consumatorul nu a solicitat plata dubla, intelegand ca situatia localurilor nu este una cea mai buna, fiind dispus sa recupereze doar suma achitata conform recipisei.
Eu am recomandat consumatorului sa mearga in instanta ori sa se adreseze la protectia consumatorului.
Stimati juristi, ce pareri aveti la acest subiect?