Buna ziua. Am comandat un telefon de la un magazin online. Cand mi l-au adus, era descarcat si nu am avut posibilitate sa-l verific. Cand l-am incarcat, am constatat ca camera era defecta, am mers la ei, l-au luat la "diagnostic" deja de o saptamana si ceva, azi i-am sunat si mi-au zis ca intr-adevar e defect si ei pot sa-mi ofere alt telefon, acelasi model, doar ca alta culoare. Ce pot face daca pe mine nu ma aranjeaza aceasta culoare noua?
Nicolae Ilco (Calin)
Salutare
Conform lit. c, art. 5, Legea privind protecţia consumatorilor:
Articolul 5. Drepturile fundamentale ale consumatorilor
Orice consumator are dreptul la:
...
c) remedierea sau înlocuirea gratuită, restituirea contravalorii produsului, serviciului ori reducerea corespunzătoare a preţului, repararea prejudiciului, inclusiv moral, cauzat de produsul, serviciul necorespunzător;
...
Articolul 10 din legea sus-menţionată prevede:
Articolul 10. Prevederi specifice privind... mai detaliat protecţia intereselor
economice ale consumatorilor
...
(4) Consumatorul este în drept să pretindă vînzătorului, prestatorului remedierea sau înlocuirea gratuită ori restituirea contravalorii produsului, serviciului, precum şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau termenului de valabilitate, cu condiţia respectării de către consumator a instrucţiunilor de instalare, utilizare şi a regulilor de păstrare, prevăzute în documentaţia de însoţire.
...
Prin urmare, legea vă oferă mai multe posibilităţi:
1. remedierea,
2. înlocuirea gratuită,
3. restituirea contravalorii produsului,
Dvs. rămîne să alegeţi varianta care vă aranjează.
Servus