Buna ziua. Am cumparat un telefon cu achitarea in rate si am constatat aproape imediat ca telefonul are un defect. L-am dus inapoi a doua zi si l-au luat la reparatie. Peste o saptamana mi l-au intors, dar am vazut ca defectul nu a fost inlaturat. I-am cerut vanzatorului sa-l schimbe cu altul, dar refuza. Atunci am cerut sa-l predau si sa-mi intoarca banii, dar vanzatorul refuza si aceasta solutie. Imi tot spune ca-l vor repara. A trecut deja o luna, trebuie sa incep sa achit ratele. dar nu m-am folosit de telefon nicio zi. Cum sa desfac contractul sau ce alta solutie am? Multumesc.
Serghei Marciuc
Puteți solicita rezolițiunea contractului de vînzare cumpărare și restituirea banilor pentru produsul neconform.
Legea cu privire la protecția consumatorilor vă acordă acest drept. Pentru a demara procedura legală, faceți o incripție în cartea de reclamații a vînzătorului, păstrați bonul fiscal, actul de primire-predare la reparație, ca dovadă a cumpărării acestui telefon.
Referitor... mai detaliat la rate.... depinde de ce contract a fost încheiat de dumneavoastră la procurarea acestui telefon. Dacă aveți contract direct cu vînzătorul de achitare eșalonată(în rate) a telefonului va fi un scenariu mai ușor.
Dacă în tranzacție a fost atrasă încă o parte(companie creditară bancară și nebancară) atunci va fi mai complicat, or rezilierea contractului oricum o să vă genereze cheltuieli de gestionare a creditului. Aceste cheltuieli (sume) suportate de dumneavoastră pot fi solicitate de la vînzător drept prejudiciu cauzat din cauza vînzării unui bun neconform.