Anularea zborului

29 march 2020 36

Buna ziua! Din cauza stării excepționale zborurile au fost anulate. Acum o companie refuza întoarcerea in proporție de 100% a costului biletului. Este aceasta o încălcare?Este aplicabila interpretarea Comisiei Europene in privința drepturilor călătorilor In contextul pandemiei COVID-19, pentru Republica Moldova?

Lawyer comments 1

Download discussion
  • Legal consultant
  • Business law
  • Civil law
  • Real estate law

Bună ziua Gicu,

În Republica Moldova este Hotărârea Nr. 836 din 08.11.2012 pentru aprobarea Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor.

În cazul anulării unui zbor, pasagerilor în cauză trebuie să primească o compensaţie din partea operatorului aerian, cu excepţia... mai detaliat în care intervine oricare din următoarele:

în cazul în care sînt informaţi despre această anulare cu cel puţin două săptămîni înainte de ora de plecare prevăzută;

în cazul în care sînt informaţi despre această anulare într-un termen cuprins între două săptămîni şi şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de patru ore după ora de sosire prevăzută;

în cazul în care sînt informaţi despre această anulare cu mai puţin de şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cel tîrziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de două ore după ora de sosire prevăzută.

Pasagerii primesc o compensaţie în valoare de:
a) 250 euro pentru toate zborurile de 1500 kilometri sau mai puţin;
b) 400 euro pentru toate zborurile cuprinse între 1500 şi 3500 kilometri;
c) 600 euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidenţa literelor a) sau b).

Pentru stabilirea distanţei se ia în considerare ultima destinaţie unde pasagerul urmează să sosească după ora prevăzută datorită refuzului la îmbarcare sau anulării zborului.

31 march 2020