Demolarea unei construcții auxiliare (cu număr cadastral separat) și construcția unei noi în locul celei vechi

27 august 2024 0

Bună ziua. Locuesc într-o suburbie a Chișinăului. Am casă la sol şi construcţie auxiliară (şură), care se află în stare avariată. Doresc s-o demolez şi să construesc alta nouă. Construcția auxiliară vizată are număr cadastral. Care e procedura legală, de ce acte am nevoie?

Lawyer comments 1

Download discussion
Serghei Marciuc
  • Advocate
  • Civil law
  • Labour law
  • Family law
  • Real estate law
  • Traffic violations
  • Business law

Bună ziua, trebuie inițial să obțineți autorizație de desființare de la primărie pentru demolarea și radierea numărului cadastral, după care să obțineți autorizație de construcție pentru noul bun ce va fi construit.

Articolul 17. Condiţiile de eliberare a autorizaţiei

... mai detaliat de desfiinţare

(1) Autorizaţia de desfiinţare (anexa nr.4) se emite de către primarul unității administrativ-teritoriale în baza cererii beneficiarului (anexa nr.41), în care se indică locul amplasării imobilului/terenului, în cel mult 10 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia. La cerere se anexează următoarele documente:

b) proiectul de organizare a executării lucrărilor de desfiinţare;

c) buletinul de identitate (pentru persoană fizică) sau certificatul de înregistrare (pentru persoană juridică);

d) expertiza tehnică, în cazul desfiinţării parţiale a imobilului;

e) acordul autentificat notarial al coproprietarilor de imobil/teren, ale căror interese pot fi afectate nemijlocit în procesul executării lucrărilor de desfiinţare totală sau parţială a imobilului.

f) avizul pozitiv al Ministerul Culturii, în cazul monumentelor de istorie, artă şi arhitectură sau al obiectelor situate în zone construite înscrise în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat;

(11) În cazul amplasării imobilului (obiectului) în zona de protecție a drumului public, emitentul va solicita de la administratorul drumului acordul de desfiinţare, care se eliberează în condiţiile Legii drumurilor nr.509/1995, în termen de cel mult 20 de zile lucrătoare.

(2) Solicitarea altor documente decît cele prevăzute la alin. (1) nu se admite.

(3) Documentele prevăzute la alin. (1) se prezintă în original şi în copii, cu excepţia documentului prevăzut la lit. b), care se prezintă doar în original.

(4) După verificarea copiilor de pe documentele prevăzute la alin. (1), originalele se restituie solicitantului (beneficiarului).

(5) În cazul în care nu au fost anexate toate documentele prevăzute la alin. (1), emitentul va refuza primirea setului de documente la momentul depunerii cererii.

27 august 2024