Returnare telefon

18 august 2020 59

Buna ziua. Am cumparat un telefon pe un internet-magazin. Acasa, dupa deschidere, au aparut dubii ca acest telefon este original. Nu l-am folosit nici macar o zi. In termen de mai putin de 2 zile am ajuns la magazin sa intorc produsul. Mi s-a explicat ca procedura de returnare a banilor dureaza si trebuie sa fie executata procedura de diagnosticare a telefonului, dupa care urmeaza partea juridica. Urmeaza sa discut cu juristul inainte de a mi se intoarce suma achitata pentru produsul returnat.
Cat de corecta este procedura si daca service centrul are dreptul sa efectueze aceasta diagnostica fara prezenta mea? Aceasta e procedura legala de returnare? Va multumesc.

Lawyer comments 2

Download discussion
Vitalie Onofrei
  • Advocate
  • Civil law
  • Real estate law
  • Business law
  • Other areas
  • Labour law

Buna
In cazul returului bunului in stare buna, urma sa fie restituite sumele de bani.
Va propun sa mergeti cu bonul direct la Agentia pentru protecția consumatorului si sa depuneti o plingere in acest sens, pentru a avea siguranță ca actiunile vinzatorului sunt monitorizate.

19 august 2020
M P
  • Legal consultant
  • Civil law
  • Labour law
  • Real estate law
  • Traffic violations
  • Other areas

Bună ziua Lilia.

Într-adevăr, apelarea la Agenția pentru protecția consumatorilor și supravegherea pieței este o opțiune, însă ei de regulă solicită adresarea prealabilă către vânzător.

De aceea, vă recomand să adresați o cerere în formă scrisă (o depuneți personal sau prin poștă timp de 14 zile din momentul achiziționării), prin care,... mai detaliat să solicitați revocarea contractului la distanță sau a contractului negociat în afara spațiilor comerciale, în temeiul art. 1059-1064 Cod civil, și nu în temeiul art. 19 din Legea privind protecția consumatorilor.

Dacă invocați o neconformitate, atunci depuneți cererea în temeiul art. 18 alin. (2) sau (3) Legea privind protecția consumatorilor, oricând în perioada termenului de garanție.

Succes.

19 august 2020