Retur produs fara ambalaj

3 ianuarie 2020 19

Am procurat un quadrocopter in unul din magazinele dun Chișinău. Peste câteva zile, dupa ce a fost despachetat, dupa o scurta functionare s-a defectat. In a 5 zi dupa procurare am venit la magazin sa înlocuiesc produsul, prezentând bonul de casa, insa fara ambalaj. Vanzatorul a refuzat inlocuirea produsului sau restituirea banilor pentru produsul defect, deoarece nu are ambalajul. Cică trebuie sa fie ambalajul exact asa ca la procurare, pentru ca asa e scris in regulament. Chiar daca as fi păstrat ambalajul, cu siguranță ar fi fost parțial deteriorat, deoarece a fost deschis de copil. Ca rezultat sunt în situația cand a suferit copilul ca e defect cadoul, produsul a rămas la vânzător pentru examinare (poate il repara) si banii tot la vânzător. Este oare corect ca fara ambalaj (cutie) sa nu pot înlocui jucăria sau sa-mi iau banii inapoi, daca ei nu au alt model in loc? De partea cui e dreptatea? Ce prevede legea in asa caz?

Comentariile juriștilor 1

Descărcaţi discuția
Vitalie Onofrei
  • Avocat
  • Dreptul civil
  • Dreptul imobiliar
  • Dreptul afacerilor
  • Contravenţii rutiere
  • Alte domenii

Buna
Rezultînd din norma legală, legea cu privire la protecția consumatorilor, situația nu e identificată drept temei de refuz.
Va puteți adresa la Agenția pentru protecția consumatorilor cu o solicitare să verifice legalitatea acțiunilor vinzatorului.

5 ianuarie 2020