Bună ziua. Din motive tehnice și medicale suntem nevoiți, împreună cu soția, să anulăm călătoria la Londra - tur 15.02.2023, retur 22.02.2023. Compania X (moldovenească) refuză să anuleze biletele și să ramburseze prețul achitat de noi, invocând un regulament intern. Cum să procedăm? Este o încălcare vădită a drepturilor consumatorilor.
Tatiana Scobiola
Bună ziua.
Solicitați un răspuns în scris privind motivele refuzului de a anula biletele și se a rambursa banii.
După asta puteți verifica legalitatea acțiunilor.
Articolul 1429. Rezoluțiunea contractului de transport de personae
(1) Pasagerul poate declara rezoluțiunea contractului de transport de persoane în orice moment dacă prin aceasta nu cauzează întîrzieri. El... mai detaliat este obligat să plătească transportatorului despăgubirile cauzate de rezoluțiune.
(2) Dacă devin cunoscute împrejurări din sfera transportatorului despre care pasagerul nu putea să știe și care, dacă le cunoștea, i-ar fi dat un motiv întemeiat să nu încheie contractul de transport de persoane, pasagerul poate declara rezoluțiunea contractului de transport de persoane.
(3) Pasagerul poate declara rezoluțiunea contractului de transport de persoane și atunci cînd este previzibil că vor avea loc întîrzieri în raport cu timpul și durata convenită. În acest caz, nu se naște obligația de despăgubire.