Accident cu leziuni corporale grave

12 января 2018 101

Spuneti-mi, va rog, o persoana se deplasa cu automobilul prin sat regulamentar pe partea dreapta a carosabilului cu viteza permisa prin sat 49 km/h, in fata nu erau obstacole, un pieton mergea tot in acea directie pe acostament, nu prezenta nici un pericol. Brusc si-a scimbat directia si viteza, cu pas rapid spre partea dreapta a lui cam la ungiul de 45 grade. Soferul a apasat frina imediat cum a pasit pietonul pe carosabil. Expertul a stabilit viteza de 49 km/h. Ce a incalcat soferul, pentru ca este invinuit potrivit art. 264 alin. 3? Expertul spune ca se putea evita tamponarea cu pietonul prin frinare. Frinarea a fost 9,3 metri, iar pina la oprirea definitiva a masinii - 11 metri, totul e pe schema facuta de politia rutiera. Cum prin frinare putea evita tamponarea daca, atunci cind pietonul a pasit pe carosabil fara a se asigura (nu s-a oprit sa vada in stinga si in dreapta daca nu-i pericol de a traversa strada), soferul indata a frinat si a luat volanul spre dreapta (spre acostament, pe schema e aratat si frina tot duce spre dreapta)? Multumesc.

Jurist comments 2

Download discussion
Mihai Guțu
  • Адвокат-стажер
  • Гражданское право
  • Трудовое право
  • Семейное право
  • Экономическое право
  • Иные отрасли

Puteți să solicitați efectuarea unui experiment (prin intermediul apărătorului), în care să fie luat în calcul și viteza de deplasare a pietonului, acest fapt ar putea să ajute organul de urmărire penală să stabilească dacă era posibil de evitat impactul sau nu.

Articolul 123. Experimentul în procedura de urmărire
... mai detaliat penală
(1) În scopul verificării şi precizării datelor ce au importanţă pentru cauza penală şi care pot fi reproduse în condiţiile efectuării unor experimente şi a altor activităţi de investigaţii, organul de urmărire penală este în drept să efectueze un experiment în procedura de urmărire penală.
(2) În caz de necesitate, organul de urmărire penală este în drept să antreneze în efectuarea experimentului bănuitul, învinuitul, martorul, cu consimţămîntul acestora, specialistul şi alte persoane şi să utilizeze diferite mijloace tehnice.
(3) Experimentul se permite cu condiţia de a nu pune în pericol viaţa şi sănătatea participanţilor la el, de a nu leza onoarea şi demnitatea lor şi de a nu cauza prejudiciu material participanţilor.

Reiterez, scopul experimentului ar fi să determinați viteza de deplasare a pietonului, ceea ce înseamnă că nu e neapărat să fie reconstruită situația accidentului, ci să fie implicate doar persoana care realizează experimentul și una care cronometrează timpul în care o persoană parcurge o anumită distanță, pentru a stabili viteza de deplasare a acestuia, iar ulterior expertul urmând să se expună asupra concluziei luând în calcul și acest factor.

13 января 2018
Andrei Domenco
  • Адвокат
  • Гражданское право
  • Уголовное право
  • Семейное право
  • Дорожные правонарушения
  • Трудовое право

Bună ziua,

Este o problemă destul de acută în practică, deoarece, pe seama șoferilor stă marea responsabilitate atâta timp cât aceștia conduc un mijloc de pericol sporit, iar logica este următoare, că odată ce acesta respectă cu diligență regulamentul rutier ar trebuie să prevadă orice obstacol, totuși, dacă nu sunteți... mai detaliat de acord puteți contesta sentința si solicita o altă expertiză dacă socotiți de cuviință.

13 января 2018