Avansul plătit pentru odihnă

6 июля 2020 85

Am achitat avansul pentru odihnă în Turcia care trebuie sa înceapă pe 8 iulie. Foaia am comandat-o in ianuarie. In legătură că la noi sa prelungit perioada de cod roșu (care presupune aflarea în carantină 14 zile la revenirea în țară), noi am contactat agentul de turism și i-am zis că nu putem pleca. Acolo mi-au răspuns că dacă Turcia primește turiști, atunci motivul nostru nu este suficient pentru a anula comanda. Prin urmare, nu vom primi nicio parte din avans înapoi. Vreau să întreb dacă în cazul nostru mai avem șanse că recuperăm măcar o parte din avans?

Jurist comments 1

Download discussion
Triboi Mihai
  • Юрисконсульт
  • Гражданское право
  • Трудовое право
  • Право недвижимости
  • Экономическое право

Bună ziua! Sper că răspunsul nu este întârziat.

Aveți dreptul de a rezoluționa contractul în orice moment înainte de începerea călătoriei. Rămâne problema doar cu perceperea unor comisioane de rezoluțiune.

În circumstanțele actuale, chiar dacă aveți posibilitatea obiectivă de a vă deplasa în Turcia, condițiile de călătorie s-au schimbat în... mai detaliat comparație cu condițiile din momentul semnării contractului.
Recomand să consultați art. 1602 Cod Civil RM, care la alin. (4) prevede dreptul călătorului să declare rezoluțiunea înainte de începerea călătoriei fără a plăti vreun comision de rezoluțiune în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau transportul pasagerilor la destinație.

Trebuie să probați:
1. circumstanțele inevitabile și extraordinare. Aici e mai ușor, fiindcă pandemia reprezintă un eveniment în afara controlului dvs.
2. că aceste circumstanțe afectează în mod semnificativ executarea pachetului de turism. Aici puteți invoca următoarele argumente: (i) există pericol pentru sănătatea călătorului; (ii) norma legală care prevede regimul obligatoriu de autoizolare de 14 zile la întoarcere din Turcia.
Ca urmare a rezoluțiunii, organizatorul este obligat să restituie călătorului toate plățile efectuate pentru pachet. Obligația de restituire se va executa fără întîrzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai tîrziu de 14 zile de la rezoluțiune.

Vă recomand să contactați un jurist pentru întocmirea corectă a declarației de rezoluțiune.

Mult succes!

Mihai Triboi.

31 июля 2020