Buna ziua. Am asa intrebare: care sunt pasii de urmat in vanzarea unei afaceri, unde ramane SRL existentă, schimbam doar fondatorul. In rest, ramane totul asa cum este. Cum ar fi corect si legal, procedurile ce trebuie de urmat? Va multumesc.
Как добавить пояснения по моему вопросу?
Если хотите вступить в диалог с юристами по Вашему вопросу, добавьте собственный комментарий под ответами юристов. Для этого Вам необходимо войти в профиль пользователя, следуя по ссылке отправленной сервисом yAvo на Ваш почтовый ящик.
În dependența de domeniul în care activează societatea ar fi cazul de respectat anumite cerințe precum informarea cumpărătorului despre toate activele și pasivele societății, obligațiile societății față de terți și invers.
Urmeaza a fi pregătit bilanțul contabil iar în ipoteza ideală un audit de către o companie cu nume în...mai detaliatacest domeniu ar fi perfect. Aceasta ar oferi o doza mare de credibilitate pentru cumpărător.
Totodată, urmează a fi pregătite pentru a fi predate absolut toată documentația ce se constituie din acte contabile, tot felul de declarații, registre și contracte, precum și altele asemenea.
Contractul de vânzare a părții sociale îl încheiați la notar, iar pentru aceasta ar fi bine din timp sa convenți cu notarul lista actelor necesare.
Bine ai venit pe yAvo!
^^^
In calitate de vânzător, trebuie doar să semnați contractul de vânzare-cumparare, la notar.
În contract se declara despre garanția Dvs, ca fondator, că bunul vândut (partea socială) este liber de grevări, și nu are vicii juridice.
Atrageți atenția la modul de plată stabilit in contract, evitati plățile prelungite...mai detaliatin timp.
Insistați în contract sa apara o clauza prin care cumpărătorul declara expres ca este la curent cu starea financiară a companiei si ca nici o pretentie ulterioara nu poate fi invocata la acest subiect.
Controlul financiar al companiei - este durerea de cap a cumpărătorului, nu a Dvs.
Dacă fondatorul actual este o persoană juridică - este necesar proces verbal al fondatorului prin care se aprobă vânzarea și se împuternicește administratorul fondatorului, sau altă persoană, să semneze contractul.
Igor Brinișter
Bună Ioana,
În dependența de domeniul în care activează societatea ar fi cazul de respectat anumite cerințe precum informarea cumpărătorului despre toate activele și pasivele societății, obligațiile societății față de terți și invers.
Urmeaza a fi pregătit bilanțul contabil iar în ipoteza ideală un audit de către o companie cu nume în... mai detaliat acest domeniu ar fi perfect. Aceasta ar oferi o doza mare de credibilitate pentru cumpărător.
Totodată, urmează a fi pregătite pentru a fi predate absolut toată documentația ce se constituie din acte contabile, tot felul de declarații, registre și contracte, precum și altele asemenea.
Contractul de vânzare a părții sociale îl încheiați la notar, iar pentru aceasta ar fi bine din timp sa convenți cu notarul lista actelor necesare.