HomeОтветыMotivul opririi de catre politia patrulare
Motivul opririi de catre politia patrulare
13 сентября 20178
Dumitru
Politistul are dreptul sa te opreasca daca nu ai incalcat RCR, sau nu este o operatiune speciala? Este suficienta motivarea opririi prin „verificarea actelor”? Cum sugerati soferilor sa procedeze in asa cazuri?
Как добавить пояснения по моему вопросу?
Если хотите вступить в диалог с юристами по Вашему вопросу, добавьте собственный комментарий под ответами юристов. Для этого Вам необходимо войти в профиль пользователя, следуя по ссылке отправленной сервисом yAvo на Ваш почтовый ящик.
Da, sunt corecte, însași RCR prevede expres că conducătorul este obligat să oprească la somația agentului de poliție și să-i prezinte actele la control în caz când acestea sunt cerute spre prezentare.
Ilegal !
Verificarea actelor nu este unul din temeiuri de stopare a autovehicului
1.Conform ordinului 45 al MAI cu privire la regulamentul serviciului patrulare , distingem faptul ca agentul de patrulare are dreptul de a stopa pentru verificarea actelor doar la posturile de politie !
2. Conform prevederilor pct.39 din...mai detaliatregulamentul mentionat :
39) Temei pentru oprirea vehiculelor de către agentul de circulaţie pentru control poate servi una din următoarele circumstanţe:
a) prin observare directă sau cu mijloacele tehnice speciale certificate se constată încălcarea regulilor de circulaţie,
b) când există date şi informaţii veridice, că conducătorul a fost implicat în comiterea infracţiunii sau contravenţiei, că cu vehiculul se transportă bunuri sau valori provenite din săvârşirea unor fapte ilicite sau în el se deplasează persoane urmărite conform legii;
c) în timpul desfăşurării operaţiunilor speciale declanşate la decizia conducătorului organului de poliţie obiectivul cărora include oprirea tuturor autovehiculelor, sau care fac parte dintr-o anumita categorie;
d) modul neadecvat de conducere (conducere nesigură sau dimpotrivă, agresivă) sau traiectoria neuniformă de deplasare, care presupune starea de ebrietate sau avansată de oboseală a conducătorului, totodată comportarea neadecvată a pasagerilor;
e) aspectul exterior al vehiculului şi a încărcăturii, care indică asupra implicării lor în accident de circulaţie sau infracţiune;
f) necesitatea audierii conducătorilor de vehicule şi pasagerilor despre circumstanţele producerii accidentelor în trafic, martori ai căror pot fi;
h) introducerea restricţiilor de circulaţie pe un sector anumit de drum în cazul apariţiei obstacolelor ce periclitează siguranţa traficului rutier (accident rutier, incendii, avarii, calamităţi naturale etc.);
i) necesitatea acordării asistenţei medicale urgente, indiferent de direcţia de deplasare, sau deplasării lucrătorilor de poliţie la locurile unde sau produs accidente în traficul rutier sau calamităţi în cazul în care acestea au avut loc în direcţia de deplasare a vehiculului.
Este interzisă oprirea nemotivată a vehiculelor, iar admiterea a asemenea cazuri se consideră drept încălcare a disciplinei de serviciu.
Motivarea agentilor este de obicei , o oarecare operatiune care are loc , in cazul lipsei altor temeiuri , respectiv urmeaza ca dinsii sa probeze prin demonstrarea unui ordin cu privire la organizarea operiatiunii !
Succese !
Andrei Domenco
Da, sunt corecte, însași RCR prevede expres că conducătorul este obligat să oprească la somația agentului de poliție și să-i prezinte actele la control în caz când acestea sunt cerute spre prezentare.