Șefa de la serviciu a cerut să mi se aplice mustrare pentru că i-am cerut să-mi prezinte probe când a pretins că clienții au scris plângeri împotriva mea

17 августа 2024 0

Bună ziua! Șefa de la birou pretinde că are plângeri de la clienți în privința mea. Nu mi-a prezentat niciun fel de dovezi în acest sens, chiar dacă i-am cerut să-mi dea detalii. Mai mult, mi-a zis pe un ton ridicat că în caz că vor mai fi plângeri, va fi nevoită să mă concedieze. Le-am cerut clienților mei să-mi spună dacă într-adevăr am făcut ceva greșit. Toți cei care au răspuns au avut doar cuvinte frumoase la adresa mea. I-am trimis șefei răspunsurile menționate, la care ea a reacționat într-un mod cu totul neașteptat. A zis că ceea ce am făcut este foarte grav și a cerut Departamentului resurse umane să-mi aplice o mustrare. Activez în domeniu de 7 ani. În toți acești ani nu am avut nicio sancțiune disciplinară, doar promovări în funcție. Spuneți-mi, vă rog, dacă este corect să-mi aplice mustrare în situația în care eu am cerut să mi se prezinte dovezi și nu le-am primit? Ce pot să întreprind în acest caz?

Jurist comments 1

Download discussion
  • Юрисконсульт
  • Гражданское право
  • Уголовное право
  • Семейное право
  • Трудовое право

Buna Alina, când o să fi citată în instanța penru a fi luată o explicație, eu vă propun, ca în explicație să menționați, cu neclaritate creată de șefă, că ultima nu v-a prezentat probe în învinuirea DVS și că o să vă adresați în instanța de judecată, mai alec Codul... mai detaliat mulcii, vi se permite așa ceva JURISDICŢIA INDIVIDUALĂ

Articolul 354. Litigiile individuale de muncă
Se consideră litigii individuale de muncă divergenţele dintre salariat şi angajator privind:
a) încheierea contractului individual de muncă;
b) executarea, modificarea şi suspendarea contractului individual de muncă;
c) încetarea şi nulitatea, parţială sau totală, a contractului individual de muncă;
d) plata despăgubirilor în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligaţiilor de către una din părţile contractului individual de muncă;
e) rezultatele concursului;
f) anularea ordinului (dispoziţiei, deciziei, hotărîrii) de angajare în serviciu, emis conform art.65 alin.(1);
h) alte probleme ce decurg din raporturile individuale de muncă.
Articolul 355. Examinarea cererii privind soluţionarea litigiului individual de muncă
(1) Cererea privind soluţionarea litigiului individual de muncă se depune în instanţa de judecată:
a) în termen de 3 luni de la data cînd salariatul a aflat sau trebuia să afle despre încălcarea dreptului său;
b) în termen de 3 ani de la data apariţiei dreptului respectiv al salariatului, în situaţia în care obiectul litigiului constă în plata unor drepturi salariale sau de altă natură, ce i se cuvin salariatului.
(2) Cererile depuse cu omiterea, din motive întemeiate, a termenelor prevăzute la alin.(1) pot fi repuse în termen de instanţa de judecată.
(3) Instanţa de judecată va convoca părţile litigiului în timp de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
(4) Instanţa de judecată va examina cererea de soluţionare a litigiului individual de muncă în termen de cel mult 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia şi va emite o hotărîre cu drept de atac conform Codului de procedură civilă. (5) Instanţa de judecată va remite hotărîrea sa părţilor în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii.
Articolul 356. Executarea hotărîrilor privind soluţionarea litigiilor individuale de muncă
(1) Angajatorul este obligat să execute imediat, conform Codului de procedură civilă, hotărîrea (decizia) instanţei de judecată despre restabilirea drepturilor salariatului ce decurg din raporturile de muncă şi din alte raporturi legate nemijlocit de acestea.
(2) Neexecutarea actelor judecătoreşti indicate la alin.(1) atrage efectele prevăzute de Codul de executare.

18 августа 2024