Bună. Am avut încheiat, în calitate de client, un contract de prestare a serviciilor (furnizare TV și intenet) pe termen de 2 ani cu compania X. Acesta a expirat și în 2018 am refuzat să-l prelungesc din cauza calității proaste a serviciilor prestate. Nu am primit nicio pretenție din partea prestatorului. În 2022, însă, am primit o scrisoare de la o companie de colectare a datoriilor (Y) precum că aș avea datorii în mărime de 200 lei față de compania X. Am cerut de la colectori dovezi care confirmă că am datorii și am primit o ”factură” (în relitate un screen-shot de pe calculator) în care sunt indicate numele și prenumele meu. Ce trebuie să fac ca să nu mă mai deranjeze cu sunete și amenințări că voi fi dat în judecată. Am cerut, în mod repetat, prin scrisoare recomandată, de la compania de colectori să-mi prezinte dovezi că am datorii față de compania X și contractul între companiile X și Y în temeiul căruia compania Y încearcă să ”colecteze” pretinsele datorii, dar nu am primit răspuns.
Serghei Marciuc
Bună ziua Constantin.
Cu compania de „colectori” nu o să puteți rezolva ceva. Trebuie să rezolvați problema cu prestatorul de servicii.
pentru 200 lei nu o să meargă nimeni în judecată doar o să vă deranjeze cu apeluri telefonice.
Aceste chipurile datorii sunt pentru ultima lună care a fost activ contractul dar... mai detaliat care nu a fost prestat serviciul.
De regulă serviciile de internet și TV se sistează la ora 12 a ultimei zile a lunii dacă clientul nu avansează plata, iar una din condițiile de reziliere a contractului este neachitarea acestui serviciu.
Expediați fostului prestator o cerere de furnizare a informației cu privire la serviciul prestat, durata și costul acestuia și descifrarea achitărilor făcute de dumneavoastră. Ulterior trimiteți o somație prin care solicitați anularea acestei facturi.