Buna ziua. Am cumparat ieri un telefon si nu functioneaza cum ar trebui: ”îngheață”, camera e sub specificațiile anunțate etc. Azi am incercat sa intorc telefonul vanzatorului, dar mi-au zis ca nu este posibil. Potrivit legii, pot sa sa intorc bunul mentionat? Daca da, ce trebuie sa le spun vanzatorilor?
Alexandru Iacob
Salutare Denis, vânzătorul face un abuz în situaţia descrisă de dvs, în termen de 14 zile de la data achiziţionării unui produs (de orice tip "alimentar", "tehnic", "electronic", etc) consumatorul (cumpărătorul) poate solicita schimbul pe alt produs similar sau rambursarea banilor fără vreun careva temei (cu condiţia că produsul să... mai detaliat corespundă stării cum a fost achiziţionat), dvs invocaţi prevederile Legii 105/2003 privind protecţia consumatorului, Art 6, Art 9, Art 18, explicândui vânzătorului că în caz de neîndeplinire a obligaţiiunilor sale, veţi depune plângere la Agenţia pentru Protecţia Consumatorului (cel din urmă riscând amendă usturătoare).
Pentru sugestii suplimentare mă puteţi contacta pe iacobalexandrulaw@gmail.com
Succes!